به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۲۸۳۶۳۵

اکران «فیلم مدیترانه» به تعویق افتاد

اکران «فیلم مدیترانه» به تعویق افتاد
گروه فرهنگی: رشید حاجتمند تهیه کننده فیلم سینمایی «مدیترانه» که قرار بود اکرانش را از ۳۰ تیرماه در سینماهای کشور آغاز کند و به دلیل گسترش ویروس کرونا، اکران خود را یک هفته به تعویق انداخت، درباره دلیل این تصمیم  عنوان کرد: سلامت مردم همیشه در اولویت بوده است؛ با توجه به گسترش ویروس کرونا و شرایط موجود، با مشورت دفتر پخش بهمن سبز، تصمیم بر آن شد که ما نیز به سهم خود کمک کنیم تا شرایط بهتر شود و سپس اکران فیلم‌مان را آغاز کنیم.

وی افزود: اقدامات مرتبط با پخش فیلم انجام شده و همه چیز برای یک اکران خوب، به نسبت ایام کرونایی آماده بود که با شنیدن آمار و ارقام جدید مبتلایان به ویروس کرونا، تصمیم به تعویق حداقل یک هفته‌ای گرفتیم و موضوع را با مؤسسه بهمن سبز در میان گذاشتیم که با این پیشنهاد موافقت شد.

حاجتمند با اشاره به اینکه «مدیترانه» روایت زنانه و اجتماعی از مقاومت یک زن تا پای رسیدن به هدف انسانی‌اش است، بیان کرد: دلیل ساخت فیلم ما، نمایش جلوه انسانی از جریان مقاومت است؛ لذا در این شرایط خاص که نیاز به بیشترین مراقبت از سلامت مردم است، دعوت ما به اینکه مردم به سینما بروند و فیلم را ببینند، تضادی میان حرف و عمل ایجاد می‌کرد. انشاالله هفته آینده شدت گسترش این بیماری کمتر شود و بتوانیم «مدیترانه» را پس از حدود سه سال در سینماهای کشور اکران کنیم.

حاجتمند با اشاره به وضعیت فعلی شهر خوزستان و مشکلاتی که مردم این شهر به دلیل کمبود آب، با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بیان کرد: بسیار علاقه‌مندیم تا شرایطی فراهم شود تا بخشی از عوائد فروش اکران فیلم «مدیترانه»، جهت همراهی با مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان، به آنها تعلق بگیرد و کمک حداقلی به آبرسانی به این مناطق عزیز شود.

تهیه کننده «مدیترانه» درباره حمایت ارگان‌ها و صداوسیما برای اکران بهتر فیلم‌هایی که در شرایط کرونایی به نمایش در می‌آیند، گفت: بالاخره سینما یک صنعت در کشور ماست و ویروس کرونا مانند سایر صنایع، به سینماها هم در حوزه تولید و اکران آسیب جدی و حیاتی وارد کرده است. باید نهادهای مرتبط با روش جهادی و انقلابی از این صنعت فرهنگی کشور حمایت جدی و ملموس انجام دهند و فقط در حد شعار و آمار باقی نماند.

این تهیه‌کننده در پایان درباره پیش بینی میزان فروش فیلم در زمان اکران عنوان کرد: باید کمک کنیم مردم اسم فیلم و سرخط‌های اصلی تبلیغی فیلم را بشنوند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌ها اعتماد کنند. ان شاالله «مدیترانه» اکران خوب و قابل قبولی خواهد داشت.
برچسب ها: سینمای ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها