به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۲۸۳۶۸۸

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول دارد

کیفیت هوای تهران در محدوده قابل قبول دارد
گروه جامعه: براساس اعلام "شرکت کنترل کیفیت هوای تهران"، هوای تهران در روز چهارشنبه (۳۰ تیر) در محدوده قابل قبول قرار دارد.به گزارش ایسنا، بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز چهارشنبه (۳۰ تیر ۱۴۰۰) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از شرایط ناپایدار جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و نیز کاهش تردد خودروها در روز تعطیل است.
 
کاهش تندی باد طی روز، تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد و همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، افزایش غلظت این آلاینده و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه همراه با افزایش ترافیک، سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز پنجشنبه (۳۱ تیر ۱۴۰۰) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. در طول روز به‌تدریج از تندی باد کاسته خواهد شد که شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد. علاوه براین افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت. شایان ذکر است با افزایش نسبی تندی باد تا شامگاه پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.
برچسب ها: کیفیت هوا تهران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها