کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بزوس و همراهانش به مرز فضا رفتندوبرگشتند

30 تير 1400 ساعت 15:20

گروه فناوری: موشک نیوشپارد کپسول حامل جف بزوس، برادر او، جوانترین و سالمندترین فضانورد را به مرز فضا برد و پس از حدود ۱۱ دقیقه به زمین بازگشت.


به نقل از وال استریت ژورنال، جف بزوس و ۳ فرد دیگر همراه کپسول و موشک نیوشپارد به مرز فضا سفر کرد و پس از تکمیل پرواز به زمین بازگشت.
جف بزوس و همراهانش به مرز فضا رفتند و برگشتند
در این سفر که اندکی بیش از ۱۰ دقیقه طول کشید، بزوس و همراهانش به ارتفاع حدود ۶۰ مایلی زمین زمین رفتند. کپسول حامل آنها از صحرای غرب تگزاس به فضا ارسال شد. البته هرچند این سفر به مرز فضا بود اما به گفته کارشناسان نقطه عطفی در فعالیت‌های شرکت بلواوریجین به حساب می‌آید.
جف بزوس و همراهانش به مرز فضا رفتند و برگشتند
پس از آنکه موشک از زمین بلند شد، کپسول در ارتفاع ۴۷ مایلی زمین از آن جدا شد اما هر دوی آنها به حرکت به سمت بالا ادامه دادند و حتی از ارتفاع ۶۲ مایلی زمین (مرز فضا) بالاتر رفتند.
در این زمان بزوس و همراهانش کمربندهایشان را باز کردند و در کپسول شناور شدند. بزوس هنگام کاهش ارتفاع کپسول گفت: خدمه اینجا بسیار خوشحال هستند.
جف بزوس و همراهانش به مرز فضا رفتند و برگشتند
بوستر موشک نیوشپارد به طور عمودی روی زمین فرود آمد و پس از آن کپسول نیز به آرامی روی زمین قرار گرفت.
در این سفر علاوه بر جف بزوس، برادر او مارک بزوس ۵۰ ساله، الیور دائمن ۱۸ ساله (جوان‌ترین فضانورد) و والی فانک ۸۲ ساله (سالمندترین فضانورد) نیز حضور داشتند.
پس از انجام این سفر ریچارد برانسون بنیانگذار شرکت ویرجین گالکتیک که هفته گذشته به مرز فضا سفر کرده بود، به جف بزوس تبریک گفت.


کد مطلب: 283701

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/283701/بزوس-همراهانش-مرز-فضا-رفتندوبرگشتند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir