به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۰ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۲۸۳۷۳۰

۴۰۰میلیون یورو کمک فوری به آسیب‌دیدگان سیل

۴۰۰میلیون یورو کمک فوری به آسیب‌دیدگان سیل
گروه بین الملل: یک هفته پس از سیلاب ویرانگر در غرب آلمان، بسته مالی اضطراری برای بازسازی خانه‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های عمومی تصویب شد. نیمی از سقف۴۰۰میلیونی این بسته را دولت فدرال و نیم دیگر را صندوق ایالات تامین خواهد کرد.
سیلزدگان دو استان غربی آلمان بی‌صبرانه در انتظار دریافت کمک‌های مالی هستند تا خانه‌های ویران شده خود را پاکسازی و بازسازی کنند. دولت برای این منظور و ترمیم فوری پل‌ها، جاده‌ها و زیرساخت‌های عمومی سته‌ای ۴۰۰میلیون یورویی تصویب کرده که نیمی از آن باید از محل درآمدهای ایالات تامین شود.این بسته صرفا یک کمک فوری است و جبران خرابی‌ها مستلزم هزینه‌های به مراتب بیشتری است.یک صندوق دیگر هم قرار است برای پرداخت خسارات سیل تشکیل شود. بودجه این صندوق بر اساس برآوردهای کارشناسی از میزان تخریب وسایل، اموال و خودروها شهروندان تعیین می‌شود و این چند روز وقت می‌برد. کلیه اقدامات امدادی اعم از مراقبت از آسیب دیدگان، تامین سرپناه، رسیدگی‌های پزشکی و انسانی، نیازمندی‌های فنی از قبیل تخلیه آب از خانه‌ها رایگان خواهد بود و دولت و ایالات هزینه‌های مربوطه را تقبل خواهند کرد.
بودجه لازم برای کمک‌رسانی‌های عمومی و حفاظت‌های مدنی از مردم از محل "صندوق همبستگی اتحادیه اروپا" تامین می‌شود. آرمین لاشت، رئیس دولت محلی ایالت نورد راین وستفالن تاکید کرده که این کمک‌ها باید به سرعت و بدون تشریفات و بوروکراسی معمول اداری صورت گیرند.
سیل با چنان سرعتی زندگی ساکنان چند شهرستان در غرب آلمان را در هم کوبیده که بسیاری از آنها حتی کارت‌های اعتباری و بانکی خود را از دست داده‌اند. شمار زیادی از کسانی که در زمان وقوع سیل در تعطیلات بودند، سفر خود را نیمه تمام گذاشته‌اند و با تلی از لای و لجن، خانه‌های فروریخته و خودروهای از دست رفته روبرو شده‌اند.
 صدراعظم آلمان از مناطق سیل‌زده بازدید کرد و خرابی‌ها و وضعیت مردم را تکان‌دهنده خواند. آنگلا مرکل گفت: «تنها چیزی که می‌تواند مردم را تسکین دهد، همبستگی با آنهاست.»
در این میان شمار قربانیان سیل به ۱۶۴ نفر رسیده است. مرگ ۴۷ نفر در ایالت نورد راین وستفالن و مرگ ۱۱۷ نفر در راین‌لند فالتس تایید شده است. جست‌وجو برای یافتن مفقودشدگان ادامه دارد و پلیس می‌گوید افزایش تعداد قربانیان منتفی نیست. تیم‌های تجسس بعید می‌دانند که دیگر بتوان کسی را زنده پیدا کرد.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها