به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۸۳۷۴۰

بیانیه خانه سینما در حمایت از مردم خوزستان

بیانیه خانه سینما در حمایت از مردم خوزستان
گروه فرهنگ وهنر: خانه سینما در بیانیه‌ای از مسولان خواست تا به وضعیت خوزستان رسیدگی کنند.
متن بیانیه بدین شرح است :
خوزستانِ ایران ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست سینمای ایران نگران توست . متأسفانه این روزها تصاویرناخوش آیندی از خوزستان می‌بینیم این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصلخیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است.
شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان شایسته ایران ما نیست.
خوزستان بدون شک طی یکصد سال گذشته بخش بزرگی از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان بخصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است شایسته نیست که مردمانش و پیکرش اینگونه زخم خورده رها شوند.
با تأسف بسیار در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به بازی گرفته؛ مردم خوزستان مصیبت بزرگتری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جانشان را با شدت تمام تهدید می‌کند.
خشکسالی بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد .
با اینکه خیلی دیر است اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است، باید به مهر دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان سوز را برایشان فراهم کرد.
به نمایندگی از سینماگران ایران وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولین کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم بخصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند .
تا دیرتر از این نشده انجام دهید آنچه باید.
امروز جمعی از سینماگران در خانه هنرمندان برای درخواست رسیدگی به وضعیت خوزستان تجمع کردند که چهره‌هایی چون مسعود کیمیایی ،کیانوش عیاری،نوید محمدزاده،محسن امیریوسفی، فرشته حسینی و... از جمله حاضران بودند.
برچسب ها: خوزستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها