به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۲۸۳۷۸۳
در متن و حاشیه المپیک توکیو

آمریکا و رکورد دست نیافتنی در جدول مدال‌ها

گروه ورزشی: جدول مدال‌های کسب شده کشورها در ادوار مختلف المپیک نشان می‌دهد که کشور آمریکا با اختلاف بیشترین کسب مدال را داشته است.
آمریکا و رکورد دست نیافتنی در جدول مدال‌ها
از فردا رسما با انجام مراسم افتتاحیه، المپیک تابستانی 2020 توکیو با یکسال تاخیر به دلیل شرایط پاندمی کرونا آغاز خواهد شد و از سراسر جهان، ورزشکاران در دهکده المپیک توکیو کار خود را دنبال می‌کنند و در تکاپو برای رسیدن به رویای بزرگ قهرمانی در المپیک و کسب مدال طلا از این تورنمنت، که بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی جهان است، هستند.
 

ده کشور مدال آور تاریخ با تقسیم بندی فعلی سیاسی و مرزی و جغرافیایی.(مدال آلمان غربی و شرقی و آلمان متحد تجمیع شده است).

جالب آن‌که در ادوار برگزاری رقابت‌های المپیک، ورزشکاران کشور آمریکا با مجموع 2523 مدال رنگارنگ رکوردی دست‌نیافتنی و فوق‌العاده را کسب کرده و در المپیک توکیو نیز به دنبال افزایش این رکورد خود هستند؛ از مجموع این مدال‌ها، 1022 مدال به رنگ طلا، 795 مدال به رنگ نقره و 707 مدال به رنگ برنز برای ورزشکاران آمریکایی به دست آمده است.
 پس از جدا شدن کشورهای مشترک‌المنافع از شوروی، این کشور با نام روسیه همچنان در جمع مدال‎‌آورترین کشورهای تاریخ المپیک است و پس از آمریکا با مجموع 1556 مدال رنگارنگ رکورددار است و پس از این کشور هم آلمانی‌ها با 1346 مدال در جایگاه سوم مدال‌آورترین کشورهای تاریخ المپیک قرار دارند.
 

جدول بیست کشور مدال اور تاریخ المپیک،بدون درنظر گرفتن تقسیمات جغرافیایی و سیاسی (تجزیه یا اتحاد) در قبل و بعد
 اما اگر این مقایسه آماری بخواهد پیش از استقلال کشورها انجام شود، پس از آمریکا، کشور شوروی با 1010 مدال در جایگاه دوم است و بریتانیا با 851 مدال در جایگاه سوم قرار دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها