به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۸۳۸۵۸

۱۶۲۰ میلیارد تومان خسارات خشکسالی برعشایر

۱۶۲۰ میلیارد تومان خسارات خشکسالی برعشایر
گروه اقتصادی: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری ایران میزان خسارت عشایر از خشکسالی را یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خسارات ناشی از خشکسالی بر جامعه عشایری ادامه دارد و‌ در حال افزایش است.
به گزارش ایلنا، فضل خرم  با تاکید بر اینکه خسارات خشکسالی بر جامعه عشایری بر تمام بخش‌های زندگی آن تاثیر داشته است، اظهار کرد: خشک شدن مراتع بزرگترین خسارات را به عشایر وارد کرده، چراکه اصلی ترین شغل عشایر دامداری است.  

وی ادامه داد: بر اساس برآورد ما تا امروز عشایر بیش از یک هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و این خسارات همچنان ادامه دارد. خرم با اشاره به اقدامات انجام شده برای کمک به عشایر در شرایط خشکسالی، گفت: طرح خرید حمایتی دام‌های عشایر یکی از طرح‌های حمایتی است که در هیات دولت مصوب شد. وی افزود: این طرح به دلیل مشکلاتی که داشت اجرای آن موفقیت آمیز نبود به همین دلیل تصمیم به اصلاح طرح گرفته شد. 

به گفته خرم؛ در جلسه‌ای مشترک با مسئولان در هفته جاری مشکلات اجرایی طرح خرید حمایتی دام از عشایر بررسی و‌ مرتفع شد. وی یکی از این مشکلات را ابهام درباره دام‌های که شامل خرید حمایتی می‌شوند عنوان کرد.
خرم تصریح کرد: این مشکل موجب شده بود شاهد عرضه دام‌های مولد ‌و کیفی در طرح باشیم.وی معتقد است؛ این اتفاق می‌توانست در ۶ ماه آینده کشور را با کاهش تولید دام مواجه کند، ضمن اینکه ذخایر ژنتیکی نیز با تهدید روبه رو می‌شد.

خرم با بیان اینکه بر اساس اصلاح جدید یک میلیون و  ۸۰۰ هزار راس دام شامل طرح می‌شود، اظهار کرد: قرار بر این است که در عرض یک‌ماه طرح اجرا و این تعداد دام از عشایر خریداری شود. وی زمان اجرای طرح را از ابتدای هفته پیش رو اعلام کرد. خرم همچنین از تحویل نهاده دامی جو به عشایر برای حفظ دام‌های مولدهای خبر داد. مدیرعامل اتحادیه عشایری ایران میزان تحویل نهاده دامی جو را به ازای هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم جو دولتی اعلام کرد.
برچسب ها: خشکسالی عشایر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها