به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۸۳۸۶۷

ترجمه «هنر رفتار با زنان» به چاپ هفتم رسید

ترجمه «هنر رفتار با زنان» به چاپ هفتم رسید
گروه فرهنگی: کتاب «هنر رفتار با زنان» نوشته آرتور شوپنهاور با ترجمه علی عبداللهی به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ هفتم رسیده است. چاپ اول این‌کتاب آبان سال ۹۷ عرضه شده و حالا نسخه‌های چاپ هفتمش به بازار نشر آمده‌اند.آرتور شوپنهاور فیلسوف مهم و شکاک آلمانی متولد ۱۷۸۸ و درگذشته به سال ۱۸۶۰ است. اندیشه‌های این اندیشمند موجب دگرگونی‌های مهمی در تاریخ فلسفه شده و او را به عنوان فیلسوفی صریح و داوری بی‌تعارف می‌شناسند. شوپنهاور در بیان نظریاتش حتی از ناسزاگویی، فحش و رنجاندن دیگران ابایی نداشت و گاهی طرف ناسزاهایش فلاسفه‌ای چون هگل، فیشته و کانت بودند.
 
فرانکو وولپی تدوین‌گر آثار شوپنهاور است و به‌عنوان پروفسور فلسفه در دانشگاه پادوای ایتالیا مشغول به کار است. این شوپنهاورشناس با کمک انتشارات آدلفی، همه آثار گردآوری‌شده فیلسوف آلمانی را منتشر کرده که بین‌شان مجموعه ۸ جلدی هنرها هم قرار دارد. «هنر رفتار با زنان»، «هنر خوشبختی»، «هنر رنجاندن»، «هنر خودشناسی»، «هنر زنده‌ماندن»، «هنر حفظ آبرو» و «هنر پیرشدن» هفت‌کتابی از این‌مجموعه هستند که تا به‌حال ترجمه‌شان به قلم علی عبداللهی توسط نشر مرکز چاپ شده است.

«هنر خودشناسی» و «هنر رنجاندن» دو کتابی از این‌مجموعه هستند که به‌تازگی با چاپ ششم عرضه شده‌اند.
«هنر رفتار با زنان» مجموعه‌ای از نوشته‌های گردآوری‌شده شوپنهاور درباره زنان است. این کتاب هم مانند دیگر نوشته‌های شوپنهاور مطالب تند و صریحی را شامل می‌شود که البته تلخ و تاریک هم هستند. این کتاب از منظر محتوا، مواد آماده‌ای را در اختیار فمینیست‌ها قرار می‌دهد.

شوپنهاور در این کتاب به سنت قدیمی و پر از اما و اگر گذشتگان خود و همچنین سنت‌های شرق در قبال زنان توجه داشته و جالب است که در فرازهایی در موافقت با سنت شرقی در این زمینه نوشته است. اگرچه او از سنت پیشینیان خود به ویژه فیلسوفان یونان و روم باستان و حتی از هگل در این زمینه تاثیر گرفته و پیرو همان نگاه تند به زنان است، خودش نیز آبشخوری برای اندیشه‌های نیچه شده است.

این‌رساله شوپنهاوری ۱۶ بخش دارد که به ترتیب عبارت‌اند از: سرشت زن، تمایزات بین زن و مرد، وظایف طبیعی زنان، برتری‌های زنان، ضعف‌های زنان، انتخاب زنِ درست، عشق، زندگی جنسی، وضع زناشویی، تک‌همسری یا چندهمسری؟، حقوق زنان، زنان فرهنگ و هنر، زنان و جامعه، زنان و سرشت شهسواری، آنچه باید بدانیم، در ستایش زنان.چاپ هفتم این‌کتاب با ۷۴ صفحه و قیمت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.
برچسب ها: کتاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها