به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۸۳۸۸۶

۶ خوراکی طبیعی ضد پیری که باید بشناسیم

۶ خوراکی طبیعی ضد پیری که باید بشناسیم
گروه علمی:متخصصان حوزه غذا و بهداشت از وجود ۶ ماده غذایی که پس از ۵۰ سالگی پیری را به تاخیر می‌اندازد خبر دادند. متخصصان حوزه غذا و بهداشت، اعلام کردند ۶ ماده غذایی وجود دارد که از طریق برخی عناصر خود که عمدتا در فرآیند‌های ظریف سلول‌های انسانی دخیل هستند، روند پیری پس از پنجاه سالگی را به تاخیر می‌اندازند.
 
"اکسیر زندگی" یا چشمه جوانی فقط افسانه‌هایی است که در رمان‌ها و داستان‌های فانتزی منتشر شده است؛ به گونه‌ای که همه دانشمندان عدم امکان متوقف کردن روند پیری را تأیید می‌کنند، اما علم از طریق برخی از اسرار در مورد احتمال دور زدن و کند کردن روند پیری صحبت می‌کند.اکثر مطالعات تأیید کرده اند که کیفیت غذا‌هایی که به بدن ما وارد می‌شوند یا رژیم غذایی ما از طریق وجود تعدادی عنصر در داخل خود که عمدتا در فرآیند‌های ظریف سلول‌های انسانی دخیل هستند، به طریقی بر بدن ما تأثیر می‌گذارد.مجله "eatthis"، متخصص در زمینه غذا و بهداشت، مجموعه‌ای از نظرات متخصصان حوزه غذا و بهداشت را جمع آوری کرده است که از وجود ۶ ماده غذایی که پس از ۵۰ سالگی پیری را به تأخیر می‌اندازند خبر داده اند.

آووکادو؛ چربی ضد پیری
لورا بوراک متخصص تغذیه تأکید می‌کند افرادی که به دنبال دست یابی بدن مناسب در دوره کهنسالی هستند، آووکادو ممکن است یک افزودنی فوق العاده برای زندگی روزمره آن‌ها باشد.وی تصریح کرد که آووکادو "سرشار از چربی‌های مفید برای قلب، فیبر، ویتامین‌های گروه B، پتاسیم و دیگر ویتامین‌ها است. "

به نظر می‌رسد، "آووکادو نه تنها در محافظت روزانه ما برای جلوگیری از روند پیری اجتناب ناپذیر مفید است، بلکه بسیار خوشمزه است، خوشبختی به همراه می‌آورد و جمله معروف" انسان‌های خوشبخت‌تر عمر طولانی‌تر "را تقویت می‌کنند. "ملیسا میتری دیگر متخصص تغذیه نیز اشاره کرده است که آووکادو با پوست روشن ارتباط دارد و ادامه می‌دهد: "این میوه منبع فراوانی از لیپید‌های ضد التهاب است که باعث ایجاد پوستی صاف، درخشان و شفاف می‌شود و همچنین غنی (از ویتامین A) است که ممکن است به بدن کمک کند تا از سلول‌های مرده پوست خلاص شود. "

ماهی‌های چرب ... مانع از عفونت سلول‌های پوستی می‌شوند
طبق این مقاله، مطالعات ثابت کرده است که برخی از انواع ماهی‌ها که حاوی مقدار زیادی اسید‌های چرب شگفت انگیز "امگا ۳" هستند مانند ماهی آزاد و شاه ماهی به کاهش التهاب پوستی که در سنین بالا رخ می‌دهد کمک می‌کنند و همچنین با آلزایمر مقابله می‌کنند.چندین تحقیق نشان می‌دهد که ماهی‌های چرب توانایی "کند کردن و گاهی جلوگیری از علائم آلزایمر در بیماران مسن" را دارند.مقاله منتشر شده در مجله علمی PLEFA حاکی از آن است که رژیم غذایی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند در واقع خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

بلوبری.. خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند
"ویتامین A" موجود در بلوبری یا توت آبی، توانایی پوست ما را در حفظ خاصیت ارتجاعی و مقابله با التهاب سلول هایش افزایش می‌دهد. میتری می‌گوید: "بلوبری منبع غنی از ویتامین‌های A و C است که می‌توان التهاب را که منجر به آسیب و پیری پوست می‌شود، کاهش دهد. "این متخصص می‌افزاید: "بلوبری همچنین دارای آنتی اکسیدان‌های خاصی به نام آنتوسیانین است که ممکن است با کاهش التهاب کلی بدن از پوست محافظت کند. "

سبزیجات برگ دار و خاصیت آنتی اکسیدانی
سبزیجات برگ دار مانند کلم پیچ یا اسفناج به کاهش سرعت پیری در افراد بالای ۵۰ سال کمک می‌کند. مری راگلز متخصص خالق راهنمای شروع سریع Whole Foods، می‌گوید: "غذا‌هایی که مقادیر زیادی مواد مغذی و ترکیبات ضد التهابی را فراهم می‌کنند ضد پیری هستند، زیرا این ترکیبات از سلول‌ها و DNA ما محافظت می‌کنند. "
این متخصص ادامه می‌دهد: "کاهو از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و سایر ترکیبات فعال زیستی است و همچنین دوز زیادی از ترکیبات ضد پیری را در اختیار بدن قرار می‌دهد. "

روغن زیتون .. فرآیند‌های موجود در پوست را شبیه سازی می‌کند
طبق این مقاله، روغن زیتون بیشتر از یک اسید چرب اشباع نشده به نام اسید اولئیک تشکیل شده است؛ بنابراین زیتون با افزایش سن، یک قسمت مهم از رژیم غذایی سالم است.بوراک می‌گوید: "روغن زیتون به عنوان یک ماده اصلی عمده در رژیم‌های غذایی مناطقی از جهان که مردم آن بیشترین عمر را دارند، مورد مطالعه عمیق قرار گرفته است. "

یکی از دلایل مفید بودن روغن زیتون در مبارزه با پیری پوست این است که ترکیبات آن برخی از ترکیبات موجود در پوست را تقلید می‌کند. راگلز می‌گوید: "غشای سلولی ما از اسید‌های چرب درست شده مانند اسید‌های چرب تهیه شده توسط روغن زیتون. سلول‌ها دائماً در حال تجدید هستند و برای تولید سلول‌های سالم جدید به یک منبع اسید‌های چرب منظم نیاز دارند. "

آجیل .. التیام بخش پوست آسیب دیده
آجیل نیز افزودنی‌های خوبی برای رژیم غذایی ضد پیری دارد. "بوراک" می‌گوید: "آجیل و تخمه‌ها غذا‌های گیاهی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین E برای قلب هستند که می‌توانند برای ترمیم آسیب‌های پوستی مفید باشند. "طبق یک تحقیق فرانسوی در سال ۲۰۰۹ در مورد ویتامین E (موجود در آجیل) و جمعیت مسن، مشخص شد که این ویتامین التهابات را کاهش می‌دهد، عملکرد سیستم ایمنی بدن ما سوخت و ساز بدن را با افزایش سن بهبود می‌بخشد.
برچسب ها: تغذیه سالم
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها