به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۲۸۳۹۳۴

عبور دو ناو جنگی ایران از نزدیکی دانمارک

عبور دو ناو جنگی ایران از نزدیکی دانمارک
گروه بین الملل:  ناوبندر مکران و ناوچه سهند که به نیروی دریایی جمهوری اسلامی تعلق دارند، در آب‌های دریای بالتیک مشاهده شده‌اند. گفته می‌شود که این دو به سمت بندر سن‌پترزبورگ در حرکت‌اند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از نیروی دریایی دانمارک گزارش داد که بزرگ‌ترین ناو نیروی دریایی جمهوری اسلامی و همچنین یک ناوچه ایران در آب‌های دریای بالتیک مشاهده شده‌اند.
ناوبندر مکران که هلیکوپتربر است، از جدیدترین شناورهای ارتش جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.
نیروی دریایی دانمارک  تصاویری در ارتباط با عبور این ناوبندر و همچنین ناوچه سهند از تنگه "فیهمارن بلت" و از نزدیکی جزیره "بورن‌هولم" که به دانمارک تعلق دارد، منتشر کرده است.
تنگه مزبور در آب‌های دریای بالتیک میان دانمارک و آلمان واقع است.
از جمله ایرنا مأموریت ناوبندر مکران و ناوچه سهند حضور در مراسم ۳۲۵مین سالگرد تأسیس نیروی دریایی روسیه است و شرکت آنان در این مراسم به دعوت وزارت دفاع روسیه انجام می‌گیرد.
گفته می‌شود که دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز قرار است در مراسم مزبور که یکشنبه برگزار می‌شود، حضور یابد. ناوبندر مکران و ناوچه سهند در ماه مه سال جاری میلادی بندرعباس را ترک گفته و پس از دور زدن آب‌های جنوب آفریقا راهی اقیانوس اطلس شده‌اند.
شرکت ماکسار تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد هفت قایق تندرو که معمولا در عملیات دریایی سپاه پاسداران استفاده می‌شوند، بر عرشه ناوبندر مکرون قرار دارند. به نوشته آسوشیتدپرس این قایق‌های تندرو پوشانده شده‌‌اند.نخست گفته شده بود که این شناورها راهی ونزوئلا شده‌اند. در آن زمان ایالات متحده به ونزوئلا و همچنین کوبا در مورد پهلو گرفتن ناو‌های جمهوری اسلامی در بندرهای این کشورها هشدار داده بود.ناوبندر مکران که یک ناو پیشتیبانی با قابلیت حمل هلیکوپتر است، در دی ماه سال گذشته (۱۳۹۹) رونمایی شد.



 
برچسب ها: ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها