به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۲۸۳۹۸۱
داعش افغانستان (طالبان) ۱۰۰ غیرنظامی افغان را گردن زدند!

تروریست‌های طالبان، مترجم نیرو‌های آمریکایی را سر بریدند!

گروه بین‌الملل: تروریست‌های طالبان فردی را که به‌عنوان مترجم نیروهای امریکایی کار کرده بود، سر بریدند.
تروریست‌های طالبان، مترجم نیرو‌های آمریکایی را سر بریدند!
شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش کرده است که طالبان سهیل پردیس را که به‌عنوان مترجم نیروهای امریکایی در افغانستان کار کرده بود، در مسیر کابل – خوست سر بریدند. این رویداد ۱۲ روز پس از آغاز رسمی روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان رخ داده است. پردیس ۳۲ ساله درحال رانندگی بود که با ایست بازرسی تروریست‌های طالبان برخورد کرد. او با سرعت دادن خودرو ی خود قصد عبور از ایست بازرسی را داشته، اما تروریست های طالبان به خودروی او شلیک کردند.
«سی‌ان‌ان» که در این گزارش با شماری از همکاران و اعضای خانواده‌ی پردیس صحبت کرده، گفته است که پس از توقف خودروی سهیل پردیس، تروریست‌های طالبان او را از خودرو بیرون کشیده و سرش را بریدند.
پردیس پیش از وقوع رویداد به یک دوست خود گفته بود که از سوی طالبان تهدید به مرگ شده است؛ زیرا طالبان دریافته‌اند که او [پردیس] مدت ۱۶ ماه به عنوان مترجم نیروهای امریکایی کار کرده است. کار پردیس با نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۲ میلادی پایان یافته بود. عبدالحق ایوبی، دوست و همکار پردیس به «سی‌ان‌ان» گفته است: «آنان [طالبان] به او [پردیس] می‌گفتند که تو جاسوس امریکایی‌ها هستی، تو چشم امریکایی‌ها هستی و کافر هستی و ما تو و خانواده‌ات را خواهیم کشت». بر پایه گزارش «سی‌ان‌ان»، از سهیل پردیس یک دختر نُه ساله به جا مانده است و نجیب‌الله سهاک، برادر پردیس از دختر او سرپرستی می‌کند. سهاک به «سی‌ان‌ان» گفته است از ترس این‌که هدف بعدی طالبان قرار نگیرند، به کابل نقل مکان کرده‌اند. 

در خبری دیگر از جنایات طالبان، وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که طالبان پس از تصرف شهرک اسپین بولدک ولایت قندهار در جنوب کشور، در حدود ۴۰۰ غیرنظامی را از خانه‌های‌شان بیرون کرده و بیش از ۱۰۰ تن از آنها را کشته‌اند. به گفته این وزارت بیشتر کشته شدگان متعلق به قوم "اچکزی" بوده‌اند.
 میرویس استانکزی، سخنگوی وزارت کشور گفت طالبان در مناطقی که تحت کنترل آنها بوده، به خانه‌های مردم هجوم بردند و خانه‌های مردم را  چپاول کردند. به گفته استانکزی اجساد کشته شدگان در چهارراه‌ها و ریگستان‌های شهر قندهار دیده شده و بعضی‌ها در خانه‌های‌شان تیرباران شده‌اند. منابع محلی از ولایت قندهار گفتند شمار افراد کشته شده به بیش از ۴۰۰ می‌رسد.
سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفته یافته‌های آنها نشان می‌دهد "این کشتار به هدف دامن زدن به جنگ قومی و نیابتی انجام شده و به گفته او کشتار غیرنظامیان به این شیوه بی‌سابقه بوده است."
به گفته سخنگوی وزارت کشور نیروهای امنیتی افغانستان براساس برنامه جدید امنیتی نقشه جلوگیری از چنین حملات را در دست دارند. در همین حال، نعمت الله وفا، عضو شورای ولایتی قندهار به  گفت هنوز اخراج مردم از منازل‌شان و کشتار آنها در اسپین بولدک از سوی طالبان متوقف نشده است. او گفت بسیاری از این کسان به اتهام ارتباط یا نزدیکی با ژنرال عبدالرازق فرمانده پیشین پلیس قندهار هدف قرار گرفته‌اند. تروریست‌های طالبان هفته گذشته ادعا کردند که شهرک اسپین بولدک و دروازه چمن را به دست آورده‌اند. به دنبال این ادعا، تصرف اسپین بولدک توسط طالبان زمانی جنجال‌برانگیز شد که امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهور افغانستان گفت پاکستان به گونه رسمی به دولت افغانستان هشدار داده در منطقه اسپین بولدک عملیات هوایی انجام ندهد. این ادعا از سوی پاکستان رد شده است.
در کنار اسپین بولدک، گزارش‌هایی از شدت گرفتن خشونت‌ها و آسیب دیدن غیرنظامیان در مناطق دیگر قندهار نیز منتشر شده است. تا جایی که  دامنه جنگ پیش از عید قربان تا دروازه‌های شهر قندهار نیز رسیده بود.
داوود فرهاد، رئیس بیمارستان حوزه‌ای قندهار گفت هرچند بخاطر فرا رسیدن عید قربان، شمار زخمیان کاهش یافته بود، ولی به گفته او به تازگی ۲۲ زخمی و ۱۱ کشته به این بیمارستان رسیدند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها