کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار به آوارگان افغان

2 مرداد 1400 ساعت 10:36


گروه بین الملل: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده با اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار از یک صندوق ویژه تأمین نیازهای مبرم و غیر منتظره پناهندگان به افغانستان موافقت کرد.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن همچنین موافقت کرده مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در قالب خدمات و تامین نیاز سازمان های دولتی پرداخت شود.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده آوریل گذشته اعلام کرد که دولت بایدن با کنگره برای اختصاص کمک‌های غیرنظامی دیگر به افغانستان به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار همکاری می‌کند.
در همین حال رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای افغان خود بر تداوم حمایت ایالات متحده از افغانستان تاکید کرد.کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن و اشرف غنی، روسای جمهور آمریکا و افغانستان  در تماس تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند.
در این تماس رئیس جمهور آمریکا به همتای افغان خود گفت که ایالات متحده به حمایت خود از افغانستان، از جمله کمک های بشردوستانه و کمک به رشد و شکوفایی آن ادامه خواهد داد.
طی این تماس، دو رئیس جمهور توافق کردند که حمله کنونی طالبان با تعهدات این گروه برای حل و فصل صلح آمیز مغایرت دارد.غنی همچنین پس از این تماس در حساب توئیتر خود نوشت که بایدن به وی در مورد ادامه حمایت ایالات متحده از نیروهای مسلح افغانستان اطمینان داد.
وی افزود که با بایدن در مورد همکاری بین دو کشور، حمایت اقتصادی و دیپلماتیک از دولت و ارتش افغانستان و اهمیت "حفظ دستاوردهای 20 سال گذشته" گفتگو کردند.
همچنین ایالات متحده، اتحادیه اروپا و ناتو در بیانیه مشترکی از افزایش خشونت در افغانستان و حملات نظامی طالبان ابراز نگرانی کرد. در این بیانیه آمده است: "ما به شدت نگران سطح بالای خشونت و حمله نظامی توسط طالبان و همچنین تعداد موارد جدی نقض حقوق بشر هستیم."سه طرف همچنین حمایت خود را از روند صلح جامع در این کشور ابراز داشتند و بر لزوم حمایت از روند جامع صلح در افغانستان به رهبری خود افغانها تأکید کردند. سه طرف از تعهد طالبان مبنی بر احترام به حقوق بشر و مبارزه با تروریسم استقبال کردند.
در این بیانیه علاوه بر این از آمادگی ترکیه برای کمک به حفاظت از امنیت فرودگاه‌ها در افغانستان استقبال و از قطر بابت میزبانی از مذاکرات صلح افغانستان و نقش این کشور در تزدیک کردن دیدگاه‌های افغان‌ها تقدیر شده است.سه طرف همچنین با تاکید بر این که بحران افغانستان راهکار نظامی ندارد خواهان آغاز روند سیاسی در این کشور شدند.در بیانیه مذکور بر لزوم پایبندی به قوانین بین المللی حقوق بشر و حمایت از غیر نظامیان تاکید و اعلام شده که برای ممانعت از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها تلاش خواهد شد.آمریکا و متحدانش  اعلام کردند که از نزدیک تحولات در افغانستان را پیگیری می‌کنند.
 

 


کد مطلب: 284032

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/284032/اختصاص-۱۰۰-میلیون-دلار-آوارگان-افغان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir