به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۲۸۴۰۳۴

نیروهای عراق همچنان به آمریکا نیاز دارند

نیروهای عراق همچنان به آمریکا نیاز دارند
گروه بین الملل: وزیر خارجه عراق  گفت که نیروهای کشورش همچنان به برنامه‌های آموزش، تسلیح و تجهیز و توانمندسازی ارائه شده از سوی آمریکا نیاز دارند.
 فؤاد حسین، در سخنانی در واشنگتن اظهار کرد: ما امروز به دعوت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن هستیم تا نشست کمیته عالی برگرفته از توافقنامه چارچوب استراتژیک را برگزار کنیم.
وی گفت: ما درصدد ادامه هماهنگی و همکاری امنیتی میان دو کشور هستیم و بر تعهد دولت عراق به حفاظت از اشخاص و هیات‌های دیپلماتیک و مقرهای آنها، همچنین تضمین امنیت پایگاه‌های عراقی میزبان نیروهای ائتلاف بین‌المللی تاکید می‌کنیم. دولت عراق تلاش‌هایی که دولت آمریکا برای آموزش نیروهای امنیتی عراق و مشورت‌هایی که در زمینه اطلاعاتی به نهادهای عراقی ارائه می‌دهد تا بتواند به خود متکی شوند، ارج می‌نهد.
فؤاد حسین با تأکید بر اهمیت تداوم تلاش بین‌المللی به رهبری آمریکا و از طریق ائتلاف بین‌المللی علیه داعش گفت: این تلاش‌ها به موازات تلاش‌های نظامی، پیروزی حتمی بر ایدئولوژی ظلم و تنفری که تروریست‌ها تلاش دارند در جوامع به گسترش آن بپردازند به همراه دارد.
وزیر خارجه عراق افزود: نیروهای امنیتی ما همچنان نیازمند برنامه‌هایی هستند که آمریکا در زمینه آموزش، تسلیح، تجهیز و توانمندسازی نیروهای ما ارائه می‌دهد.
فؤاد حسین از تمامی کشورهایی که درخواست عراق برای تقویت اقدامات نظارت بر انتخابات و تضمین سالم بودن آن را پاسخ دادند قدردانی کرده و از تلاش‌های آمریکا در این زمینه تشکر کرد.
وی گفت: در گفت‌وگوهای استراتژیک پیشین میان بغداد و واشنگتن، تفاهم‌نامه‌هایی در بخش‌های مختلفی حاصل شد که از تلاش‌هایمان در زمینه منافع دوجانبه حمایت می‌کند.
وزیر خارجه عراق تأکید کرد: تفاهم‌نامه‌ها بر حرکت عراق در زمینه تقویت استقلال اقتصادی و تحقق همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت متوازن تاکید دارد که آخرین آن، نشست سه‌جانبه سران بوده است که هدف آن مرتبط کردن شبکه سراسری انرژی منطقه‌ای از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس است. دولت عراق مسیر حمایت از امنیت و ثبات داخلی را پیگیری کرده و در سطح منطقه نیز گفت‌وگوها را به پیش برده است.
فؤاد حسین بر احترام کامل به حق حاکمیت عراق در راستای تضمین ثبات داخلی و عدم کشاندن این کشور به درگیری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.
وزیر خارجه عراق در این گفت‌وگو بار دیگر بر پایبندی بغداد به مشارکت راهبردی با آمریکا به عنوان شریکی اساسی در ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تاکید کرد.
وی گفت: عراق به تقویت همکاری اقتصادی، سرمایه‌گذاری و کار مشترک در تمامی زمینه‌ها که توافق همکاری راهبردی شامل آن می‌شود با پایبندی به احترام به حق حاکمیت عراق و تضمین هماهنگی کامل با دولت این کشور تأکید دارد.این مقام عراقی گفتکه داعش همچنان به عنوان یک سازمان تروریستی و نظامی در عراق حضور دارد و انفجار شهرک صدر در بغداد نمونه‌ای از حضور این گروه تروریستی است.وی بر نیاز کشورش به حمایت و اقدام بین المللی در رویارویی با داعش و نیاز به تبادل اطلاعات با ائتلاف تحت امر آمریکا در این مسیر تاکید کرد.
 
برچسب ها: عراق
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها