کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کاهش ۸۰ درصدی فروش لپ‌تاپ

2 مرداد 1400 ساعت 14:38


گروه اقتصادی: قیمت کالاهای لپ‌تاپ و انواع رایانه سر به فلک کشیده است و حالا این بازار نه تنها رکود سنگینی را تجربه می‌کند که عمده تقاضا به سمت تعمیر رایانه و لپ‌تاپ رفته است.رئیس اتحادیه فناوران رایانه با اشاره به افزایش قابل توجه تقاضا برای تعمیر لپ‌تاپ و سرورها توضیح داد که این موضوع نه فقط بین عموم مصرف‌کنندگان رایج شده است که با کاهش بودجه، سازمان‌های دولتی هم تعمیر کالا را جایگزین خرید رایانه‌های جدید کرده‌اند.

محمدرضا فرجی تهرانی به تجارت‌نیوز همچنین گفت: فروش کالاهای فناوری و رایانه به یک پنجم یا ۲۰ درصد سال‌های گذشته رسیده است و مغازه‌داران برای تامین هزینه‌های خود با مشکل جدی مواجه هستند.و از طرفی به دلیل افزایش اجاره‌بها و از طرفی کاهش شدید درآمد به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، بسیاری از فروشندگان این صنف را خانه‌نشین کرد.

لپ‌تاپ ارزان‌تر می‌شود؟
رئیس اتحادیه فناوران رایانه همچنین درباره چشم‌انداز قیمت‌ها در این بازار گفت: فعالان بازار به ثبات یا افت قیمت دلار معتقدند. از این رو توصیه ما به مردم این است که برای خرید کالا دست نگهدارند، چرا که ممکن است تبلت و لپ‌تاپ ارزان‌تر شود.فرجی تهرانی وضعیت بازار رایانه را اسفناک خواند و گفت: فروشندگان حتی حاضر شده‌اند رایانه را با کمتر از قیمت جهانی بفروشند اما مشتری وجود ندارد.

در اردیبهشت امسال هم محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه از قاچاق چمدانی لپ‌تاپ با هواپیما خبر داد و گفته بود: لپ‌تاپ در بازار ایران بین ۱۵ تا ۲۵ درصد کاهش قیمت داشته است و در این میان لپ‌تاپ‌های امریکایی بیشترین افت قیمت را داشته‌اند.


کد مطلب: 284077

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/284077/کاهش-۸۰-درصدی-فروش-لپ-تاپ

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir