به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۲۸۴۰۸۷

نبوغ برای دهمین بار بر فراز مریخ پرواز می‌کند

نبوغ برای دهمین بار بر فراز مریخ پرواز می‌کند
گروه علمی:به نظر می رسد قرار است هلی کوپتر نبوغ امروز دهمین پرواز خود بر فراز مریخ را انجام دهد. هلی کوپتر مریخی نبوغ به زودی دهمین پرواز خود بر فراز سیاره سرخ را با هدف تحقیق درباره قسمت Raised Ridges در دهانه Jezero را انجام می‌دهد.طبق بیانیه سازمان فضایی آمریکا ممکن است این ابزار کوچک ۴ پوندی امروز در آسمان مریخ پرواز کند. آخرین پرواز نبوغ حدود ۳ هفته قبل انجام شده است.
 
دهمین پرواز هلی کوپتر مریخی در راستای ادامه فعالیت این ابزار برای پشتیبانی از مأموریت کاوشگر استقامت جهت جمع آوری نمونه سنگ و خاک و همچنین جستجو برای نشانه‌هایی از حیات باستانی در مریخ است.البته هنوز برنامه کامل پرواز فاش نشده اما احتمالاً نبوع بر فراز منطقه Raised Ridges پرواز می‌کند. این منطقه سنگی در دهانه Jezero قرار دارد و محققان تیم کاوشگر استقامت علاقه زیادی به بررسی آن دارند. احتمالاً محل بعدی جمع آوری نمونه در این مأموریت نیز همین منطقه باشد.هلی کوپتر نبوغ همراه کاوشگر استقامت در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ میلادی روی مریخ فرود آمد. این ابزار با ارتفاع ۱۸ اینچ در آوریل سال جاری میلادی نخستین پرواز خود را انجام داد.
برچسب ها: مریخ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها