کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به تست منفی PCR اعتماد نکنید

2 مرداد 1400 ساعت 15:22


گروه جامعه:رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، گفت: پیک پنجم شیوع کرونا در مقایسه با چهار پیک قبلی بسیار حادتر، اما تعداد فوتی های آن کمتر شده است. خسرو صادق‌نیت، به دلایل ایجاد پیک پنجم کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: پس از شیوع ویروس دلتا در استان‌های جنوبی و انتقال این ویروس به سایر مناطق کشور و به ویژه استان تهران و شهرهای اطراف آن، وقوع پیک پنجم پیش بینی می‌شد.

وی با بیان اینکه از یکی دو هفته اخیر با پیک شدید این بیماری مواجه هستیم، تاکید کرد: پیک پنجم از نظر شدت با هیچ یک از پیک‌های قبلی قابل مقایسه نیست.رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، شدت ابتلای ویروس دلتا در مقایسه با ۴ پیک قبلی را بسیار بالاتر ارزیابی و خاطرنشان کرد: در این پیک، شدت و میزان ابتلاء بسیار شدید بوده و به سرعت بیمار را به بد حالی و بستری می‌رساند.

صادق نیت با اشاره به علائم ویروس دلتا که سریع خودنمایی می‌کند، گفت: اگر علامت داشتید و تست PCR شما هم منفی شد، باز اعتماد نکنید و بدانید کرونا است و حتماً باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.وی با عنوان این مطلب که ابتلاء به ویروس دلتا به شدت خانوادگی شده است، افزود: کمتر افرادی را می‌بینیم که در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، تنها باشند و حتماً یکی یا چند نفر از اعضای خانواده نیز درگیر شده اند.

صادق نیت گفت: یکی از مهم‌ترین علائم ویروس دلتا در پیک پنجم، ابتلای افراد سنین پایین اعم از کودکان و نوجوانان است. متأسفانه شدت ابتلای بچه‌ها و سنین پایین در این پیک، نسبت به پیک‌های قبلی افزایش زیادی داشته است.وی ادامه داد: بی توجهی نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، طولانی شدن روند شیوع و خستگی افراد مهم‌ترین دلایل ایجاد پیک جدید بود که انجام برخی اقدامات می‌توانست از وقوع آن پیشگیری کند.


کد مطلب: 284089

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/284089/تست-منفی-pcr-اعتماد-نکنید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir