به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۲۸۴۱۲۸

درباره دیزل ژنراتور

گروه کسب و کار: امروزه برق و انرژی الکتریسیته حرف اول را در میان زندگی مردم و صنعت میزند. نمی توان جهانی را متصور شد که در آن برق و انرژی الکتریسیته وجود نداشته باشد. با این همه هنوز پیشرفت بشر تا آن حد نرسیده که تمام مردم در سراسر دنیا برق و انرژی الکتریسیته را به صورت مستقیم دریافت کنند.
با این حال راه حل موقتی تا زمانی که بشر تماماً به انرژی برق دسترسی پیدا کند وجود دارد و آن استفاده از یک دیزل ژنراتور خوب است. دیزل ژنراتور می تواند انرژی شیمیایی موجود در سوخت های فسیلی را به برق و الکتریسیته تبدیل کند. این انرژی آنقدر زیاد است که بتواند برق یک کارخانه کوچک یا یک شهرک را نیز تامین نماید.  حتی اگر انرژی بیشتری هم لازم داشته باشید می توانید از اتصال چند ژنراتور برق بسیار زیادی به دست آورید.
علاوه بر تامین برق برای مناطق دور افتاده،  دیزل ژنراتور برای تولید برق اضطراری هم بسیار مفید و کاربردی است.  تقریباً هیچ بیمارستانی در سراسر دنیا وجود ندارد که برای تامین برق اضطراری خود از دیزل ژنراتور استفاده نکند.  بسیاری از کارخانه ها و واحد های تولیدی هم برای تولید برق اضطراری خود در هنگام قطع برق سراسری از دیزل ژنراتور ها استفاده می کنند.  با ارزش پیدا کردن رمز ارزها،  بیت کوین و اتریوم هم به جمع مصرف‌کنندگان دیزل ژنراتور پیوستند و بسیاری از مزارع تولید بیت کوین را می توان یافت که  ژنراتور برای تولید برق مصرفی خود استفاده می کنند.



یکی از رمزهای ماندگاری دیزل ژنراتور در این سال ها قیمت ارزان سوخت آنها و بازده بالا است.  گازوئیل تقریباً ارزانترین سوخت فسیلی تولید شده از نفت خام است.  البته گازوئیل نقاط منفی هم دارد؛ از جمله آنها می‌توان به این نکته اشاره کرد که این سوخت پس از سوختن دود بسیار زیادی تولید کرده و در صورت عدم وجود فیلتر در اگزوز دیزل، هوا را بسیار آلوده خواهد کرد.
درست است که تولید انرژی الکتریسیته به وسیله دیزل ژنراتور ها در نگاه اول بسیار به صرفه و ارزان تمام می شود ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که قیمت این دستگاه نسبتاً بالاست و اگر از برند های معروف دیزل ژنراتورهای با کیفیت استفاده نکنیم هزینه بالای نگهداری و تعمیر آن هم به هزینه‌های تولید برق ما افزوده می شود.
برندهای معروف دیزل ژنراتور کدامند؟
دیزل ژنراتور ها از دو قسمت مهم و اصلی تشکیل شده‌اند اول قسمت دیزل و دوم قسمت ژنراتور. دیزل موتور دستگاه و وظیفه تولید حرکت دورانی را به عهده دارد این دستگاه از سوخت دیزل استفاده می کند و همانند موتور یک ماشین حرکت دورانی تولید می کند. از معروفترین برندهای دیزل می توان به ولوو پنتا، پرکینز، کامینز، لوول، دوسان، بنز،  اشاره کرد. برندهای معتبر از بین این ژنراتورها اکثر اروپایی هستند. چین هم توانسته جای خود را در میان دیزل های معتبر پیدا کند. کشورمان ایران هم در زمینه تولید دیزل حرکت‌های انجام داده و توانسته با مهندسی معکوس، دیزل های بسیار مرغوبی را از برندهای معروف دنیا را تولید کند. امروزه دیزل ژنراتور ایرانی مشتریان بسیاری پیدا کرده است.
ژنراتورها وظیفه ی تبدیل انرژی دورانی دیزل به برق را به عهده دارند. ژنراتور تقریباً مانند همان دینام اتومبیل خودمان عمل میکند. برندهای معروف ژنراتور ها عبارتند از: استنفورد، مکالته، لوئی سامر، لینز. این برندها هم تولید کننده هایی اروپایی آمریکایی و چینی دارند و کیفیت آنها نیز تقریباً در یک سطح قرار دارند.
شرکت هایی هم هستند که دیزل و ژنراتور را توأم با هم تولید کرده و به فروش می رسانند که از مهم ترین آنها می توان به کاترپیلار اشاره کرد. کاترپیلار شرکت بسیار بزرگی است که در بورس های بزرگ جهانی سهام آن خرید و فروش می‌شود.
برق تولیدی توسط دیزل ژنراتور ها در چه رنجی قرار دارد؟
دیزل ژنراتور ها توانایی تولید برق از یک کیلو وات برای منازل فروشگاه ها و ادارات کوچک را دارند.  حد بالای تولید برق توسط دیزل ژنراتور ها محدودیت ندارد چرا که می توان با اتصال موازی چندین ژنراتور هر مقدار برق مورد نیاز را تولید نمود. به عنوان مثال شما می توانید با اتصال موازی ۱۰ دیزل ژنراتور ۲ مگاواتی برق ۲۰ مگاواتی داشته باشید.
قصد خرید دیزل ژنراتور دارید؟
همانطور که گفتیم قیمت دیزل ژنراتور نسبتاً بالاست و برای همین شما باید قبل از خرید این دستگاه با مشاوران خبره مشورت کنید شرکت های بسیاری وجود دارند که ارائه کننده انواع مختلف برندهای دیزل ژنراتور هستند بعضی از شرکت ها خدمات پس از فروش و تعمیرات و اورهال دیزل ژنراتور ها را نیز انجام می دهند.  به عنوان مثال شرکت رویان صنعت سال‌های زیادی است که در این زمینه به ارائه خدمات مشغول است و مشاوران این شرکت در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات شما هستند.  قبل از خرید دیزل ژنراتور مهندس مربوطه نیاز شما را با توجه به دستگاه های مصرفی محل مورد نظر شما تعیین می کند و بهترین مدل دیزل ژنراتور را به شما پیشنهاد میکند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها