به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : ۲۸۴۱۳۹

فقر حرکتی، سلامت جوانان را هدف گرفته است

فقر حرکتی، سلامت جوانان را هدف گرفته است
گروه جامعه:یک متخصص فیزیوتراپی گفت: کاهش فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان در روز‌های کرونایی، منجر به فقر حرکتی و عوارض ناشی از آن شده است.شهاب، متخصص فیزیوتراپی در نشست خبری که به مناسبت روز فیزیوتراپی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوارضی که کرونا برای قشر کودک و نوجوان به همراه داشته است، ماندن این قشر فعال در منزل بود که منجر به فقر حرکتی و عوارض ناشی از آن در این گروه سنی شده است.
 
او ادامه داد: انجمن فیزیوتراپی به عنوان پیشگام در این زمینه تلاش کرد تا آموزش های همگانی در سطح جامعه ارائه شود و این حساسیت را در خانواده ها ایجاد کند که این فقر حرکتی ممکن است در آینده  به بیماری های زمینه ای و مشکلاتی که بتواند یک جامعه پویا و شاداب را از سلامتی محروم کند، منجر شود. 

شهاب افزود: با آموزش همگانی می‌توانیم سطح عملکردی و فعالیت گروه سنی کودک و نوجوان را ارتقا دهیم. فقر حرکتی در کودکان می‌تواند منجر به بروز برخی ناهنجاری ها شود. این ناهنجاری ها ممکن است در آینده کیفیت زندگی کودکان را کاهش دهد.به گفته او  پوشش درمانی ناشی از این مشکلات، هزینه های اقتصادی زیادی را به خانواده ها تحمیل می‌کند.شهاب تصریح کرد: رشته فیزیوتراپی و انجمن علمی فیزیوتراپی برای پوشش این هزینه‌ها که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، وارد عمل شده که برای کشور بسیار کمک کننده است. در شرایط کرونایی، فیزیوتراپی کودکان در اولویت است زیرا آنها از هرگونه فعالیت در این دوران محروم شده‌اند.

ارائه کلیپ های آموزش فیزیوتراپی در منزل 
در ادامه پارسانژاد، نایب رئیس انجمن فیزیو تراپی اظهار کرد: انجمن فیزیوتراپی آموزش های خوبی را از دو سال قبل که کرونا وارد کشور شد در زمینه تمرین های ورزشی، تحرک کودکان در منزل با استفاده از تهیه کلیپ ها و برنامه های تلویزیونی و با کمک استادان دانشگاه ها و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ارائه داده است.او افزود: این آموزش ها در بستری مناسب در اختیار کودکان و نوجوانان در منزل قرار داده شده است. مهم ترین مسئله ای که در این آموزش ها وجود داشت، تمرینات تنفسی  برای بیماران ریوی بود که به درخواست خودشان علاقه داشتند این تمرینات را در منزل انجام دهند.پارسانژاد ادامه داد: پخش کلیپ های آموزش فیزیوتراپی در منزل  برای پیشگیری از اختلالاتی که ممکن بود در مسائل قلبی و ریوی در بیماران کرونایی به وجود آید، بسیار کمک کننده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها