به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۲۸۴۱۵۴
ایتالیا و تایلند طلا گرفتند

برنامه روز دوم تکواندوکاران ایران

گروه ورزشی: دو عضو تیم ملی تکواندو ایران در روز دوم از بازی‌های المپیک به مصاف رقبای خود می روند.
برنامه روز دوم تکواندوکاران ایران
در ادامه رقابتهای تکواندو در بازی‌های المپیک، فردا یکشنبه در روز دوم تکواندوکاران دو وزن ۵۷- کیلوگرم زنان و ۶۸- کیلوگرم مردان به دیدار رقبای خود می‌روند. تیم ملی ایران در این دو وزن نماینده دارد.
میرهاشم حسینی در وزن ۶۸- کیلوگرم در اولین دیدار باید با «یو جن هوآنگ» از چین تایپه مبارزه کند؛ تکواندوکاری ۲۴ ساله که با رنکینگ هشت المپیکی، از رقابتهای قاره‌ای مجوز سفر به توکیو را دریافت کرد. این تایوانی طلای المپیک ۲۰۱۴ نوجوانان نانجینگ، نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون، نقره جهانی ۲۰۱۷ موجو، یک نقره و چهار برنز گرندپری، طلا و برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. دو تکواندوکار دوبار با هم مبارزه کرده‌اند که سهم هر کدام یک پیروزی بوده است. میرهاشم در صورت برتری باید با یکی از تکواندوکاران کره‌جنوبی، مالی یا ازبکستان مبارزه کند که شانس «لی هون دائه» از کره جنوبی بیشتر است.
ناهید کیانی هم در وزن ۵۷- کیلوگرم در دور نخست باید با «کیمیا علیزاده» عضو تیم پناهندگان کمیته بین المللی المپیک که از طریق «وایلدکارت» جواز حضور در توکیو را گرفته، مبارزه کند. کیانی در صورت برتری به مصاف «جید جونز» از انگلیس می‌رود.این تکواندوکار از قهرمانان پرآوازه این کشور است که دو طلای المپیک، طلا، نقره و برنز قهرمانی جهان، سه طلا، یک نقره و یک برنز قهرمانی اروپا و … را در کارنامه دارد.
نتایج روز نخست
اما در پایان رقابتهای روز نخست، دو تکواندوکار از ایتالیا و تایلند موفق به کسب مدال طلا شدند. در وزن ۵۸- کیلوگرم «ویتو دلاکوئیلا» از ایتالیا بعد از طلای ۲۰۱۹ قهرمانی جهان، همه رقبا را شکست و به نشان طلا دست پیدا کرد. «محمد خلیل جندوبی» از تونس نقره گرفت و مدال برنز هم به «جونگ جانگ» از کره جنوبی به همراه «آرماتانوف» از روسیه روی سکوی سوم ایستادند.
در وزن ۴۹- کیلوگرم زنان «پانیپاک» از تایلند با برنز دوبه قبل المپیک، دو طلا و یک نقره جهان، طلای بازی‌های آسیایی روی سکوی نخست ایستاد و به نشان طلا دست پیدا کرد. «آدرینانا اگلیسز» از اسپانیا نایب قهرمان شد و «بوگدانوویچ» ازصربستان هم برنز گرفت.
آرمین هادی پور اولین نماینده تیم ملی تکواندو ایران در روز نخست بود که بعد از برتری ۲۲ بر ۱۹ برابر «اوچوا» از کلمبیا، برابر «لوکاس کاژمن» از آرژانتین باخت و حذف شد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها