به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۸۴۱۹۰

ارزهای دیجیتال در ترکیه محدود می‌شوند

ارزهای دیجیتال در ترکیه محدود می‌شوند
گروه اقتصادی: وزارت خزانه‌داری ترکیه تایید کرد که لایحه ارزهای دیجیتال را نهایی کرده و تا آخر اکتبر به پارلمان تحویل می‌دهد.ترکیه به دنبال چارچوبی نظارتی برای صنعت رمزارزها است و برای همین موضوع وزارت خزانه‌داری این کشور لایحه‌ای برای معامله ارزهای دیجیتال نهایی کرده و قرار است برای جلوگیری از پولشویی به پارلمان تحویل دهد. باید بدانید با شیوع ویروس کویید۱۹ ترکیه با افزایش تورم و نرخ بیکاری روبه‌رو است.

دولت ترکیه در تلاش است تا سلطه ارزهای دیجیتال را در این کشور کاهش دهد و در طی همین تصمیم پرداخت با ارز دیجیتال را ممنوع کرده است. همچنین می‌خواهد قانونی تصویب کند که استفاده از ارزهای دیجیتال را با هدف حمایت از سرمایه‌گذران محدود می‌کند.ساکر ارکان‌گور، معاون وزیر ترکیه عقیده دارد ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپا و آمریکای شمالی به مقررات سخت‌گیرانه‌تری برای ارزهای دیجیتال نیاز دارد. او عقیده دارد از آنجا که ترکیه سیستم نرخ ارز شناور آزاد دارد سلطه ارز دیجیتال ارزش لیر را کاهش می‌دهد چون در این سیستم عرضه و تقاضا ارزش پول را تعیین می‌کند و افزایش سلطه رمزارزها باعث کاهش تقاضا برای لیر می‌شود.
 
لایجه ترکیه کلاس‌های مختلف دارایی دیجیتال را تعریف می‌کند و سیاست‌های مربوط به صدور، توزیع، تجارت و خدمات رمزارزها را نیز مشخص می‌کند.ترکیه تنها کشوری نیست که می‌خواهد رمزارزها را به سلطه بگیرد اما این اقدام با ذات بازار رمزارزها هماهنگ نیست و بیت‌کوین ساخته شده تا کسی روی این پول سلطه نداشته باشد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها