به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۲۸۴۲۳۰

هزینه متوقف ساختن دیوار مرزی مکزیک

هزینه متوقف ساختن دیوار مرزی مکزیک
گروه بین الملل: دولت بایدن با وجود ادامه بحران مهاجرت دست کم دو میلیارد دلار برای توقف و حفظ و نگهداری دیوار مرزی با مکزیک هزینه کرده است.
 بر اساس گزارش جمهوری خواهان به کمیته فرعی سنای آمریکا دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور مبلغ دو میلیارد دلار برای توقف ساخت و ساز دیوار مرزی با مکزیک که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا آغاز شده بود، هزینه کرده است.
این گزارش که اخیرا توسط اعضای وزارت امنیت کشور و کمیته فرعی مدیریت مرزی و عملیات دولت در کمیته امور دولتی منتشر شد،‌ اعلام می‌کند که اقدامات برای توقف یا لغو پروژه‌های ساخت دیوار مرزی در وزارت دفاع از زمان تحلیف بایدن بین ۱.۸ میلیارد تا دو میلیارد دلار هزینه داشته و دولت هر روز برای توقف آن سه میلیون دلار صرف می‌کند و بخش کثیری از این مبلغ برای حفاظت از بتن، آهن و سایر تجهیزات و متریال مورد استفاده در بیابان صرف شده است.سناتور جیمز لنکفورد، جمهوری خواه ارشد در این کمیته فرعی درباره این گزارش گفت: واقعا تاسف آور است که آمریکایی‌ها باید به مقاطعه کارها برای حفاظت از دروازه‌های آهنی‌ای پول بدهند که بایدن از نصب آنها امتناع می‌کند چون می‌خواهد درباره این دیوار مطالعه بیشتری کند. خودداری سرسختانه از صرف هزینه‌های مصوب برای دیوار "اجرای" قانون نیست. بلکه نادیده گرفتن قانون و نگرانی‌های واقعی امنیت ملی ناشی از ورود غیرقانونی از مرزهای جنوبی است.
بر اساس این گزارش، مقاطعه کاران وزارت دفاع مسئول ساخت این دیوار مرزی در ژانویه ۲۰۲۱ و در دولت ترامپ ۱۰ میلیارد دلار دریافت کردند. اما در پایان ژوئن، دولت بایدن ۲۰ درصد از این مبلغ را هدر داد.
بر اساس این گزارش همچنین مشخص شد: تلاش‌های دولت بایدن برای توقف ساخت این دیوار مرزی به هدر رفت چشمگیر منابع مالیات دهندگان بدل شد. بر اساس این گزارش، دولت بایدن به مقاطعه کارها دست کم دو میلیارد دلار پول داده و همچنان دیوار ساخته نمی‌شود.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها