به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۷ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۲۸۴۲۵

درخواست پرداخت وام مسکن به کارگران

گروه اقتصادي: سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از دولت خواست تا با اتخاذ تدبیری، وام ودیعه مسکن ارزان قیمت در اختیار کارگران فاقد خانه بگذارد.
درخواست پرداخت وام مسکن به کارگران
هادی ابوی با بیان اینکه افزایش حق مسکن کارگران کمکی به خانه دار شدن آنها نمی کند، افزود: حق مسکن کارگران تا قبل از افزایش، 10 هزار تومان بود و اکنون که به 20 هزار تومان رسیده باز هم موجب خانه دار شدن کارگران نمی شود.

20 هزار تومان برای خرید و اجاره مسکن چشمگیر نیست
وی با بیان اینکه افزایش حق مسکن کارگران تنها بار روانی در جامعه به دنبال داشته است، گفت: کارگرانی که در هفته‌های اخیر برای اجاره خانه به بنگاه‌ها مراجعه کرده اند با اظهار مالکان که حق مسکن کارگران دو برابر شده مواجه شده اند در حالی که نمی دانند حق مسکن کارگران 10 هزار تومان ناقابل بوده که به 20 هزار تومان رسیده و 20 هزار تومان رقم چشمگیری برای اجاره و خرید مسکن نیست! سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: از دولت می خواهیم که در جهت افزایش قدرت خرید مسکن کارگران چاره ای بیندیشد و دست‌کم وام های ودیعه مسکن ارزان قیمت در اختیار کارگران فاقد مسکن بگذارد. به گفته این فعال کارگری مصوبه افزایش حق مسکن کارگران چندین سال است که بدون تغییر باقی مانده و انتظار کارگران این است که حق مسکن کارگری به منظور تاثیرگذاری بیشتر در زندگی آنها رقم قابل توجهی افزایش یابد. وی گفت: قرار بود مصوبه افزایش حق مسکن کارگران از مرداد ماه به اجرا درآید ولی مشخص نیست که چرا حق مسکن امسال تصویب و سال آینده پرداخت می شود؟

تصویب بسته پیشنهادی حق مسکن کارگران در شورای عالی کار

وی ابراز امیدواری کرد: بسته پیشنهادی افزایش حق مسکن کارگران که قبلا به شورای عالی کار ارائه شده امسال با پافشاری نمایندگان کارگری در شورا به نتیجه برسد چرا که این بسته کمترین هزینه و بار مالی را به دولت تحمیل می کند.  ابوی گفت: هم اکنون میزان و رقم وام‌های مسکن و میزان سود آن در بانک مرکزی مشخص است و دولت می تواند با بها دادن به جامعه کارگری وام مسکن به آنها بدهد زیرا حق مسکن 20 هزار تومانی کمکی به خانه دار شدن کارگران نمی کند و تنها آثار منفی و روانی در جامعه به دنبال دارد.
مرجع : ايسنا