به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۸۴۲۵۲

جزییات وام ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال

جزییات وام ۱۰۰ میلیون تومانی اشتغال
گروه اقتصادی: مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که در لایحه بودجه امسال برای اشتغال گروه‌های هدف سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست‌خانوار ۳ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است.به گزارش ایلنا، فاطمه عباسی (مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور) درخصوص پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بهزیستی به ازای ایجاد هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار گفت: تاکنون برای اشتغال زنان، وام ۵۰میلیون تومانی پرداخت می‌شده است.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۳ هزار میلیارد تومان برای اشتغال نیازمندان سازمان بهزیستی با اولویت زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است، به ایسنا، گفت: این وام برای گروه‌های هدف سازمان با اولویت زنان سرپرست‌خانوار در نظر گرفته شده است؛ البته ابلاغیه آن هنوز ارسال نشده و برای اجرایی شدن باید ازسوی بانک مرکزی ارسال شود.

عباسی با بیان اینکه برای پرداخت این وام با ۱۶ بانک عامل تفاهم‌نامه نوشته شده است، درباره نحوه پرداخت آن این‌طور توضیح داد: این وام با ارائه مدرک شغلی یا فنی و حرفه‌ای و مجوز کسب‌وکار به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود.مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارد، یادآور شد: این وام هم به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش برای راه‌اندازی اشتغال پرداخت می‌شود و هم به کارفرمایی که بتواند برای زنان سرپرست خانوار یا گروه‌های هدف سازمان شغل ایجاد کند، پرداخت می‌شود. 

عباسی در پاسخ به این سوال که آیا این وام فقط مشمول زنان سرپرست خانوار می‌شود؟ گفت: در لایحه بودجه زنان سرپرست خانوار در اولویت هستند، اما برای همه گروه‌های زنان سرپرست خانوار، زنان آسیب دیده، معلولان و... است. 
برچسب ها: وام اشتغال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها