به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۲۸۴۲۷۷

مجلس دست و پای ما را در مذاکرات بست

مجلس دست و پای ما را در مذاکرات بست
گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری گفت: در این سه ماه شرایط ما نسبت به گذشته شرایط بهتری است. الان صادرات ما بیش از ۶۹ درصد نسبت به سه ماهه پارسال افزایش یافته است. در شرکت‌های اقتصادی بزرگ رشد اقتصادی ما ۸.۷ بوده است.
 حسن روحانی،در شصت و یکمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت دوازدهم می‌تواند با رشد مثبت اقتصادی دولت را تحویل دهد.
  وی ادامه داد: مدافعین سلامت بسیار فداکاری کردند. ما تخت‌های ویژه را در این مدت یکسال و نیم دو تا دو و نیم برابر کردیم. اگر دو کار در اواخر سال ۹۹ انجام شده بود شرایط ما بهتر بود یکی اینکه می‌گذاشتند در مذاکرات تحریم کارمان را انجام دهیم و دست و پای ما را نمی بستند و ما پایان ۹۹ توافق کرده بودیم. سند آن موجود است و توافق اجمالی بین ما و ۵+۱ روشن است. بهر حال یک مصوبه‌ای مجلس گذراند و آن مصوبه دست و پای مارا بست.
 وی اضافه کرد: یکی هم در بحت FATF؛ من قبلا هم اعلام کردم در FATF دولت کار خود را انجام داد و ما از لیست سیاه خارج شدیم. مجلس و شواری نگهبان به ما کمک کرد و یک جای دیگر آمد و آن را نگه داشت.
 رئیس جمهور تاکید کرد: برخی از مشکلات ربطی به دولت ندارد و پای دولت نوشته می شود. اگر اختیارات لازم را که قانون اساسی به ما می دهد ما آغاز سال ۱۴۰۰ تحریمی نداشتیم. FATF در اختیار دولت نیست و یک جای دیگر گیر کرده است. جنگ اقتصادی به دولت مربوط نمی‌شود. جنگ اقتصادی یک نفر در کاخ سفید تصمیم گرفته است. بعضی از امور هست که دولت به تنهایی قادر نیست. برخی از اموری که پای دولت نوشته می شود به دولت مربوط نمی شود.
 
برچسب ها: مذاکرات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها