به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۲۸۴۲۸۲

بحران معیشتی در بالاترین سطح خود قرار دارد

بحران معیشتی در بالاترین سطح خود قرار دارد
 گروه سیاسی: ‌‌ دولت ابراهیم رئیسی در شرایطی کار خود را آغاز می‌کند که انواع مشکلات پیرامونش است؛ از چالش‌های سیاست خارجی تا بحران توسعه در داخل که نمودش در کم‌آبی خوزستان دیده می‌شود تا مشکلات عدیده اقتصادی که بارش بر دوش مردم است. در این شرایط پرسش این است که رئیسی دولتش را چگونه شروع می‌کند؟
یك نماینده پیشین مجلس درباره این موضوع گفت: شرایط دولت سیزدهم نسبت به همه دولت‌های گذشته متفاوت است. اگر شاخص‌های اقتصادی، بین‌الملی و رشد و توسعه را ببینیم، متوجه می‌شویم که تمام دولت‌ها وقتی می‌خواستند روی کار بیایند با ذره‌ای امید روبه‌رو بودند و فرصت لازم برای ارزیابی اوضاع را داشتند اما دولت سیزدهم در شرایطی کار خودش را آغاز می‌کند که بحران معیشتی و فشارش بر مردم در بالاترین سطح خود قرار دارد، تحریم‌های حداکثری هم که در اوج خودش است، مذاکرات بین‌المللی لاینحل باقی مانده و قرار است دولت آینده به همه این مشکلات سامان دهد و البته انتظارات هم از دولت آقای رئیسی بالا رفته است.
 حسین نقوی حسینی ادامه داد: حالا تصور کنید بر حجم همه این مشکلات خشکسالی هم اضافه شده است و واقعا آقای رئیسی در شرایط بسیار سختی کار خود را شروع می‌کند. در این شرایط او باید با برنامه‌ای کوتاه‌مدت به سمت حل مشکلات استانی برود و با عملکردی انقلابی و جهادی در مدت یک‌ساله به بسیاری از مشکلات حاد رسیدگی کند. در کنار این موضوع باید برنامه‌هایی میان‌مدت و بلندمدت هم در دستور کار باشد.این فعال سیاسی درباره سرنوشت مذاکرات در دولت بعد هم بیان کرد: واقعیت این است که غربی‌ها بیشتر از ایران تمایل دارند که مذاکرات به نتیجه برسد زیرا آنها بیشتر از ما به نتیجه مذاکرات نیاز دارند و از پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران می‌ترسند. ما هم می‌خواهیم مذاکرات طاقت‌فرسا و بلندمدت نشود. به همین دلیل تصور می‌کند با روی کار آمدن آقای رئیسی به سرعت یک نتیجه مقتدرانه و قابل قبول از مذاکرات هسته‌ای به دست آید.
نقوی حسینی در پایان درباره نوع مواجهه دولت رئیسی با اعتراضات و عصبانیت‌ مردم گفت: دولت باید در برابر عصبانیت مردم صبور باشد و به هیچ وجه تنش را تبدیل به بحران نکند. همه مسئولان نظام از جمله دولت باید حواسشان باشد که برخوردهای شدید نظامی و انتظامی با مردم اوضاع را بحرانی‌کند. همه باید بدانیم که نباید با مردم با خشونت رفتار کنیم و حتما هم دولت آقای رئیسی رویکرد و صبر و متانت را در قبال مردم پیش می‌گیرد. مردم حق دارند و باید آنها را درک کرد زیرا در دوره هشت‌ساله آقای روحانی هیچ کاری برایشان انجام نشده است. از سوی دیگر مجلس هم باید در این بزنگاه انقلابی‌بودن خود را ثابت کند و در همکاری گسترده با دولت زمینه حل مشکلات مردم و کشور را فراهم کند.

 

مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۵:۳۵
دستگیری معترضان وکشته شدن ۱۰ نفر حداکثر سرکوب وخشونت نیست؟ ظلمی از این بالاتر هست ؟ اقای رییسی بادست خالی وبی پولی چه جهاد انقلابی میتواند بکند؟ وعده وشعار که فایده ندارد . در بدترین شرایط ایران چگونه توافق مقتدرانه با امریکا در مورد برجام میتوان امضا کرد ؟ کرونا کمترین مصیبت کشور است وخشکسالی بزرگترین تهدید فوری که لاینحل است واگر تاپایان سال بارش رحمت الهی مناسب نباشد قحطی مضاعفی ایجاد خواهد شد درامد ارزی از کجا میاورید؟ نه صادراتی ، نه فروش نفتی، نه کمک خارجی؛ با حرف مفت کشور اداره نمیشود (375057)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها