به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۲۸۴۳۰۱

وظیفه اول ارتش افغانستان کند کردن طالبان

وظیفه اول ارتش افغانستان کند کردن  طالبان
گروه بین الملل:  وزیر دفاع آمریکا  گفت: وظیفه اول نیروهای امنیتی افغانستان اطمینان از کند شدن سرعت حرکت تروریست‌های طالبان پیش از تلاش برای بازپس گیری مناطق از دست رفته است.
 ژنرال لوید آستین  گفت ارتش افغانستان "درحال مستحکم کردن مواضع خود در مراکز جمعیتی مهم است."او اضافه کرد: "در این این مورد که آیا (این استراتژی) جلوی پیشروی طالبان را خواهد گرفت یا نه، فکر می کنم اولین کاری که باید کرد اطمینان از کاهش سرعت حرکت آنهاست."ژنرال آستین اضافه کرد که به اعتقاد او نیروهای افغان توانایی و ظرفیت پیشروی را دارند، اما "باید ببینیم چه می شود."دولت ‎افغانستان  برای جلوگیری از نفوذ طالبان به شهرها، در ۳۱ ولایت این کشور مقررات منع رفت و آمد وضع کرد.
 ولایت‌های کابل، پنجشیر و ننگرهار از این مقررات مستثنی هستند. براساس اعلام وزارت  کشور افغانستان شهروندان در ۳۱ ولایت حق ندارد از ساعت ده شب تا چهار صبح در شهر گشت‌و‌گذار کند.ژنرال مارک میلی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا هم پیشتر گفته بود که ارتش افغانستان رویکرد حفاظت از مراکز جمعیتی، عمدتا مراکز ولایات، را در پیش گرفته است.
او گفته بود که به نظر می رسد طالبان در تهاجم گسترده در سراسر افغانستان "از یک نیروی جنبشی استراتژیک" برخودار باشد اما پیروزی آنها اصلا قطعی نیست.
طالبان در هفته های اخیر ولسوالی های زیادی را در افغانستان تسخیر کرده است، هرچند مقام های دولت می گویند که اینها به صورت کامل در کنترل طالبان نیست و این گروه توانایی حفظ آنها در بلندمدت را ندارد.ژنرال میلی همچنین اشاره کرد که طالبان هیچ یک از شهرهای پرجمعیت را کنترل نمی کند و افزود: "تصرف نظامی کشور توسط طالبان یک نتیجه حتمی نیست."
با پیشروی سریع تروریست‌های طالبان در بخش‌های مختلف کشور، ارتش افغانستان برای جلوگیری از مراکز ولایت‌ها تلاش می‌کند.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها