به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۲۸۴۳۰۷

تلف شدن بیش از ۷۰۰۰ نخل در تنش آبی شادگان

تلف شدن بیش از ۷۰۰۰ نخل در تنش آبی شادگان
گروه اقتصادی:مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: در تنش آبی که اکنون با آن مواجه هستیم حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نخل در شادگان تلف شده‌اند و اگر شرایط تامین آب مناسب نباشد باید گفت که همه نخیلات شادگان در معرض نابودی هستند.

به گزارش ایسنا، خلیل منیعات با اشاره به آخرین وضعیت نخیلات شادگان در تنش آبی اظهار کرد: در شرایط تنش آبی در خوزستان، تبعات بسیار زیادی برای نخیلات به ویژه در شهرهای پایین دست رودخانه‌ها به وجود می‌آید و این مساله در شرایط فعلی نیز نخیلات شادگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.وی افزود: تنش آبی به وجودآمده در خوزستان و نرسیدن آب مناسب به نخیلات شادگان باعث کاهش محصول نخل‌ها، از بین رفتن نخیلات بارور و همچنین نخیلات جوان در منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر نخل در شادگان وجود دارد که با توجه به شرایط خشکسالی و تنش آبی در معرض نابودی هستند. اگر آب به نخیلات شادگان نرسد، قطعا همه این نخیلات از بین می‌روند و انتظار داریم تا آب بیشتری برای این نخیلات رهاسازی شود.منیعات عنوان کرد: در تنش آبی که اکنون با آن مواجه هستیم حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر نخل بارور و جوان در شادگان تلف شده‌اند و اگر شرایط تامین آب مناسب نباشد باید گفت که همه نخیلات شادگان در معرض نابودی هستند.

وی افزود: همه نخل‌هایی که امسال به منظور توسعه نخیلات در شهرستان کشت شد به دلیل تنش آبی خشک شده و از بین رفته است. سطح این نخیلات حدود ۱۵۰ هکتار بود که به دلیل عدم رسیدن آب نابود شدند.مدیر جهاد کشاورزی شادگان در پایان گفت: زمانی که آب برای نخیلات رهاسازی می‌شود شرایط بهبود پیدا می‌کند اما وقتی رهاسازی آب متوقف می‌شود نه تنها آب به نخیلات پایین دست شادگان نمی‌رسد، بلکه آبی که به بخشی از نخیلات می‌رسد نیز شور است و این خود مساله‌ای است که حیات نخل‌ها را به خطر می‌اندازد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها