به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۸۴۳۰۹

چه وقت از کمبود دارو نجات پیدا می‌کنیم؟

چه وقت از کمبود دارو نجات پیدا می‌کنیم؟
گروه جامعه:به گفته معاون پیشین سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا زمانی که در نظام سلامت ما مردم پرونده الکترونیک و کارت سلامت نداشته باشند ما نمی‌توانیم، نظام دارویی کشور را از کمبود نجات دهیم.به گزارش میزان، سیدموید علویان، معاون پیشین سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در خصوص مشکلاتی که سبب کمبود دارو در کشور می‌شود و همچنین در واکنش به صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس که عنوان کرده بود، دلیل کمبود دارو ارزان قیمت بودن آن است، گفت: در خصوص کمبود دارو در کشور اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که ما برای ایجاد این ساختار که بتوانیم از زمان تولید یا واردات تا هنگامی که دارو به مصرف مردم می‌رسد را رصد کنیم، برنامه جامعی نداریم.
 
وی ضمن اشاره به اینکه افراد با هر نسخه‌ای می‌توانند داروی مورد نیاز خود را تهیه نمایند و هیچ نظارتی در این خصوص وجود ندارد، افزود: در کشورهایی که در حساب و کتاب نظام سلامتشان برنامه وجود دارد، روی دارو اسم افراد و مقدار مصرف آن برچسب زده می‌شود.معاون پیشین سلامت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واقعیتش این است که تا زمانی که در نظام سلامت ما مردم پرونده الکترونیک و کارت سلامت نداشته باشند و تمام فعالیت‌ها در این حوزه رصد نشود،ما نمی‌توانیم نظام دارویی کشور را از کمبود دارو نجات دهیم.

وی متذکر شد: مگر با افزایش قیمت بنزین توانستیم از قاچاق بنزین جلوگیری کنیم؟! انجام این کار در مورد دارو هم نتیجه بخش نیست و ما برای حل مشکل کمبود دارو باید جهت ایجاد زیرساخت‌ها هزینه کنیم و در اصلاح زیر ساخت‌ها استفاده بهینه و با دستورالعمل از داروها را در دستور کار قرار دهیم و در آن صورت می‌توان از قیمت دارو صحبت کرد.
برچسب ها: کمبود دارو
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها