به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۲۸۴۳۴۰
از ناکامی تاریخی تکواندو تا درخشش دختر پاروزن

نتایج نمایندگان ایران در روز دوم المپیک ۲۰۲۰

گروه ورزشی:‌ ورزشکاران کاروان ایران در دومین روز المپیک ۲۰۲۰ توکیو در چهار رشته مسابقه دادند که صعود نازنین ملایی به نیمه نهایی A و B رویینگ تک نفره بهترین نتیجه این روز بود.
نتایج نمایندگان ایران در روز دوم المپیک ۲۰۲۰
ورزشکاران ایرانی حاضر در دهکده المپیک در دومین روز رسمی از بازی‌های المپیک توکیو در رشته های تیراندازی، قایقرانی، تکواندو و بسکتبال مسابقه دادند.
در این روز نازنین ملایی در قایقرانی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد که بهترین نتیجه این روز بود. اما تکواندوی ایران با حذف تمام نمایندگانش وداع تلخی با المپیک داشت تا بدترین نتیجه تکواندوی ایران در تاریخ بازیهای المپیک رقم بخورد.
نتایج ورزشکاران ایران در روز دوم بازیهای المپیک به شرح زیر است:
*تیراندازی:
هانیه رستمیان در تپانچه بادی زنان بازی های المپیک توکیو در رده دهم ایستاد و به فینال نرسید.

هانیه رستمیان
مهیار صداقت نیز در تفنگ بادی ۱۰ متر مردان با اختلاف خیلی ناچیز نهم شد و از رسیدن به فینال بازماند.

مهیار صداقت
*قایقرانی:
نازنین ملایی در مرحله یک چهارم نهایی قایقرانی رویینگ بازی های المپیک توکیو توانست به نیمه نهایی A و B صعود کند تا عملکردی درخشان داشته باشد.‌

نازنین ملایی
*تکواندو:
ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم در نخستین دیدارش از بازی های المپیک ۲۰۲۰ به مصاف کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان المپیک رفت و رقابت را ۱۸ بر ۹ واگذار کرد. با شکست کیمیا علیزاده در مرحله نیمه نهایی، ناهید کیانی تنها نماینده زن تکواندوی ایران از رقابت‌های المپیک توکیو حذف شد.

ناهید کیانی و کیمیا علیزاده
میرهاشم حسینی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم تیم ملی ایران در نخستین مبارزه خود از رقابت‌های المپیک توکیو، در مرحله یک هشتم مقابل یو جن از چین‌تایپه ۱۸ بر ۱۵  به برتری دست یافت و راهی دور بعد شد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل رشیتوف ازبک ۳۴ بر ۲۲ شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.
میرهاشم در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز مقابل نماینده کره جنوبی مبارزه کرد و با شکست ۳۰ بر ۲۱ مقابل حریفش مدال برنز را از دست داد تا با توجه به حذف روز گذشته آرمین هادی‌پور، تکواندوی ایران بدون مدال به کارش در المپیک پایان دهد.

میر هاشم حسینی با هوگو آبی
*بسکتبال:
تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار افتتاحیه رقابت‌های بسکتبال المپیک، مقابل تیم جمهوری چک با نتیجه با نتیجه ۸۴ - ۷۸ و تنها ۶ اختلاف امتیاز تن به شکست داد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها