به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۲۸۴۳۴۵

آخرین وضعیت فعالیت سینماها و تئاترها

آخرین وضعیت فعالیت سینماها و تئاترها
گروه فرهنگی: با پایان یافتن تعطیلات شش روزه تهران و البرز، ظاهرا باید منتظر از سر گیری فعالیت بخشی از سالن‌های سینما و تئاتر باشیم.به گزارش ایسنا، در چند وقت اخیر تعطیلات متغیری بویژه در سالن‌های تئاتر شاهد بوده‌ایم که شامل تعطیلی سالن‌های دولتی و فعالیت سالن‌های خصوصی می‌شود.
 
در حالیکه هنوز سالن‌های دولتی به دلیل تداوم وضعیت قرمز شهر تهران تعطیل هستند، سالن‌های خصوصی از فردا دوشنبه، چهارم مرداد ماه خود را برای میزبانی اجراهای نمایشی آماده می‌کنند.این سالن‌ها در چند وقت اخیر هم مشغول فعالیت بودند تا اینکه هفته پیش با اعلام تعطیلی شش روزه تهران و حومه، مدیران سالن‌های خصوصی هم بهتر دیدند اجراهای نمایشی را در این مقطع تعطیل کنند.

در حال حاضر هم وضعیت شهر تهران همچنان قرمز است ولی با اتمام تعطیلات شش روزه، ادارات و بانک‌ها از فردا کار خود را آغاز می‌کنند و سالن‌های سینما و تئاتر هم بار دیگر چراغ‌های خود را روشن خواهند کرد. این در حالی است که در همین چند روزه هم شواهدی مبنی بر فعالیت بعضی سینماها وجود داشت به این معنا که سینما در این مقطع به طور کلی تعطیل نشد و سایتهای فروش بلیت هم در این چند روزه فعال بودند.

به هر حال با شروع فعالیت دوباره سینما و تئاتر و در شرایطی که ظاهرا قرار نیست تعطیلی دیگری در پیش باشد، بعضی گروه‌های هنری از اجرا یا اکران آثار خود خبر می‌دهند.امروز هم مشاور رسانه‌ای فیلم سینمایی «مدیترانه» در خبری اعلام کرده که اکران این فیلم به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه کنندگی رشید حاجتمند که به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده بود، از فردا دوشنبه ۴ مرداد ماه در سینماهای کشور آغاز خواهد ‌شد.
همچنین همزمان با فرارسیدن زمان اکران این فیلم، از نخستین تیزر آن رونمایی شد. ساخت این تیزر را معصومه آگاهی برعهده داشته است.

در این فیلم که عاشقانه‌ای ناآرام را روایت می‌کند، بازیگرانی از جمله مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی، قاسم زارع، علیرضا اسحاقی، سعید توکلی و... نقش آفرینی می‌کنند.دومین ساخته بلند هادی حاجتمند، درون مایه اجتماعی داشته است و به زندگی زوج عاشقی می‌پردازد که درگیر معضلات و ماجراهای مختلفی می‌شوند.

پخش این فیلم در سینماها را موسسه بهمن سبز برعهده دارد.به تازگی هم گروه اجرایی نمایش «ببو» از اجرای این اثر نمایشی بعد از تعطیلات شش روزه خبر داده بودند..قرار است این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهیار شیروانی از دوشنبه  چهارم مردادماه اجراهای خود را در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کند. بازیگران این نمایش(به ترتیب الفبا) پرستو الماس، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور و مسعود رمضانی هستند.

در خلاصه این نمایش که ژانری کمدی دارد، آمده است:‌ در یکی از روزهایی که خانه‌ خالی است و مادر کامبیز در خانه حضور ندارد، او همدستان کلاه‌بردارش را در حین سرقت اشیاء باستانی، در زیر زمین خانه شان گروگان گرفته، ناگهان مادرش به خانه باز می‌گردد و با این صحنه گروگان‌گیری روبرو می‌شود. کاراکترهای داستان در موقعیتی که اعتماد کردن سخت‌ترین کار است، باموانع شخصیتی‌شان برای مورد اعتماد قرار گرفتن مواجه می‌شوند.
برچسب ها: سینما
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها