به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۲۸۴۳۶۵

ورود سامانه بارشی به کشور از ۶ مرداد

ورود سامانه بارشی به کشور از ۶ مرداد
گروه جامعه: معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی از ۶ مرداد از شمال و شمال غرب وارد کشور می‌شود و در شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور و دامنه‌های جنوبی البرز، موجب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

محمد اصغری در گفتگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می‌شود؛ همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب غرب کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، هرمزگان و شمال ارتفاعات زاگرس مرکزی شرایط جوی حاکم است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه چهارم مرداد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، هرمزگان و شرق آذربایجان شرقی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده خواهیم داشت و این شرایط جوی روز سه شنبه ۵ مرداد در اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به شمال و شمال غرب کشور از چهارشنبه، در این روز و روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته جاری در شمال غرب، شمال شرق و شمال کشور، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود؛ شدت بارش‌ها روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سواحل شمالی کشور خواهد بود و سبب سیل و آب‌گرفتگی معابر می‌شود.

اصغری ادامه داد: روز پنجشنبه هفته جاری بارش پراکنده در سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا پایان هفته در شرق، جنوب شرق و شمال شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است که در مناطقی نظیر خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان سبب خیزش گردوخاک، طوفان گردوخاک و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده صاف، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۸ و ۲۷ درجه خواهد بود.اصغری ادامه داد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۵۰ درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها