به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۲۸۴۳۶۸

این گیاه برای کاهش وزن معجزه می‌کند

این گیاه برای کاهش وزن معجزه می‌کند
گروه علمی: یکی از گیاهانی که اضافه کردن آن به رژیم غذایی می‌تواند فواید فراوانی برای شما داشته باشد، اسفناج است. یکی از مواد غذایی که شاید شما هم درخصوص خواص آن بسیار شنیده باشید، اسفناج است. چه شما اسفناج را به نوشیدنی «اسموتی» خود اضافه کنید و یا در سالاد بریزید، خوردن آن راهی ساده برای برطرف کردن اهداف و خواصی است که شما با خوردن سبزیجات به دنبال آن هستید.

با این حال این سبزی خوش‌طعم، خواص دیگری نیز غیر از طعمی که برای ظرف غذای شما به همراه می‌آورد، دارد. این سبزی دارای مواد مغذی گوناگونی است که می‌تواند تأثیرات مهمی را برای سلامتی شما به ارمغان بیاورد.اگر می‌خواهید زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشید، این مطلب را بخوانید تا با فواید پنهان خوردن اسفناج از دیدگاه دانشمندان و پژوهش‌های صورت‌گرفته آشنا شوید.

۱- کاهش وزن
اگر به‌سختی لاغر می‌شوید، افزودن کمی اسفناج به رژیم غذایی‌تان ممکن است مفید باشد. بر اساس یک پژوهش که سال ۲۰۱۴ در مجله علمی «Appetite» به چاپ رسید، در میان گروهی ۳۸ نفره از زنانی که اضافه‌وزن داشتند، به برخی از آن‌ها نوشیدنی حاوی عصاره اسفناج و به برخی دیگری دارونما داده شد. افرادی که اسفناج مصرف کرده بودند، تا ۹۵ درصد کاهش تمایل به غذا را تجربه کرده و ۴۳ درصد بیشتر از اعضای گروه کنترل (آن‌هایی که به آن‌ها تنها دارونما داده شده بود) در طول این مطالعه وزن کم کردند.

۲- کاهش فشار خون
کاهش فشار خون به میزانی که شما را سلامت‌تر کند، شاید به‌سادگی اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی‌تان باشد. بر اساس یک پژوهش که در سال ۲۰۱۵ در مجله «Clinical Nutrition Research» (تحقیقات تغذیه بالینی) افرادی که سوپ اسفناج را در طول دوره‌ای ۷روزه تجربه کردند، موفق شدند سفتی شریانی را کاهش داده و فشار خون سیستولیک خود را پایین آوردند.

۳- کاهش خطر بیماری‌های قلبی
کاهش فشار خون تنها چیزی نیست که ممکن است اسفناج برای سلامت قلب و عروق شما به ارمغان آورد. بر پایه یک پژوهش که در سال جاری میلادی (۲۰۲۱) در نشریه «European Journal of Epidemiology» (مجله اروپایی اپیدمیولوژی) به چاپ رسیده است، خوردن تنها یک فنجان از سبزیجات برگ‌دار غنی از نیترات مانند اسفناج، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری سرخرگ محیطی را تا ۲۶ درصد کاهش دهد؛ همچنانکه می‌تواند خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی را در افراد کاهش دهد. در صورتی که شما می‌خواهید قلب خود را سالم نگه دارید، با بهترین غذاهایی که می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهید، شروع کنید.

۴- پایین آوردن خطر کاهش بینایی
والدین شما ممکن است به شما گفته باشند که هویج برای سلامت چشمان شما مفید است؛ اما شاید این اسفناج باشد که در عملکرد بینایی شما تاثیر داشته باشد. بنا بر پژوهشی که در مجله علمی «Investigative Ophthalmology & Visual Science» (IOVS) منتشر شده، در میان ۳۸۰ زن و مردی که سنین بین ۶۶ تا ۷۸ سال داشتند، آن‌هایی که در بدنشان مقدار کمتری از ماده زاگزانتین (Zeaxanthin) را داشتند، بیشتر در معرض بیماری «تباهی لکه زرد» (یا دژنراسیون ماکولا که شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن است) بودند. زاگزانتین یک ماده مغذی است که در اسفناج فراوان است.

۵- کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ
چه شما سابقه فامیلی برای ابتلا به سرطان روده بزرگ را داشته و یا دیگر زمینه‌های ابتلا به آن را داشته باشید، اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی شما ممکن است اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ داشته باشد. بر اساس پژوهشی که در «American Journal of Clinical Nutrition» (مجله آمریکایی تغذیه بالینی) به چاپ رسیده است، در میان ۲ هزار و ۴۱۰ افرادی که اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری شده، افرادی در رژیم غذایی‌شان مصرف بالاتری از «لوتئین» - یک آنتی‌اکسیدان موجود در اسفناج – را داشته‌اند، میزان پایین‌تری از سرطان روده بزرگ را تجریه کرده‌اند.
برچسب ها: اسفناج
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها