به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب : ۲۸۴۳۷۳

حراج درخواست شغلی استیو جابز ۱۸ ساله

حراج درخواست شغلی استیو جابز ۱۸ ساله
گروه اقتصادی: نام استیو جابز برای اغلب افراد در سراسر جهان، نامی آشنا است. استیو جابز مدیر فقید برند اپل، از چهره‌های الهام بخش دنیای فناوری است، اکنون یک گواهی درخواست شغلی مربوط به سال ۱۹۷۳ و ۱۸ سالگی جابز به حراج گذاشته شده و نام جابز را مجددا بر سر زبان‌ها انداخته است.این سند یک صفحه‌ای در حال حاضر در حراجی است که چهارشنبه بسته می‌شود، انتظار می‌رود طرفداران پولدار غول فناوری اپل و استیو جابز، پول زیادی را برای این اثر منحصر به فرد پیشنهاد دهند.

موقعیت شغلی مورد نظر جابز در این درخواست شغلی کاغذی دستی مشخص نیست، اما در این برگ درخواست شغلی، استیو جابز به مهارت‌های خود مانند "فناوری الکترونیک" و "مهندس طراحی" اشاره کرده بود و توانایی‌ها و علایق خاص خود را کار با "کامپیوتر" و "ماشین حساب" ذکر کرده بود.جالب است بدانید جابز جوانی که ۳۴ سال بعد با راه اندازی اولین آیفون صنعت تلفن‌های هوشمند را به راه انداخت، در آن زمان حتی شماره تلفن هم نداشت.

جالب است بدانید که درخواست شغلی جابز قبلاً سه بار به حراج گذاشته شده است که در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱۸۷۵۰ دلار، در ۲۰۱۸ با ۱۷۴۷۵۷ دلار و در مارس ۲۰۲۱، ۲۲۲۴۰۰ دلار فروخته شده است. صاحب فعلی این سند، وینثورب ونچرز، تصمیم گرفته است که این نسخه را در حالت (NFT) نیز بفروشد.یعنی آن را به عنوان یک نسخه فیزیکی و همچنین NFT بفروشد که نوعی گواهی است که به شخص اجازه می‌دهد مالکیت چیزی دیجیتالی را در اختیار بگیرد. NFT‌ها در سال ۲۰۲۱ جریان اصلی خود را در حراجی‌ها پیدا کرده اند و در نتیجه فروش‌های دیوانه واری به وجود آورده اند. به عنوان مثال، بنیانگذار و مدیرعامل توییتر، جک دورسی، اخیراً یک NFT از اولین توییت خود را به قیمت حدود ۲.۵ میلیون دلار فروخت.

وینثورپ ونچرز می‌گوید تصمیم گرفته این سند را در دو قالب در دو مزایده جداگانه "برای آزمایش اشتها برای دارایی‌های دیجیتال در مقابل معادل‌های فیزیکی" ارائه دهد. همچنین این روش دیگری است که فروشنده می‌تواند درآمد بسیار بیشتری کسب کند.در زمان نوشتن مقاله، بالاترین پیشنهاد برای نسخه فیزیکی ۱۶۰۰۰ دلار است، یعنی بیشتر از پیشنهاد NFT، که در حال حاضر فروخته شدا است. رکورد فعلی کمی بیش از ۱۰۰۰ دلار است.
یک سال پس از پر کردن این درخواست شغل، جابز به آتاری پیوست و در آنجا با استیو وزنیاک آشنا شد. این دو دوست به همراه رونالد وین، اپل را در سال ۱۹۷۶ تاسیس کردند.
برچسب ها: استیو جابز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها