کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلید اولیه آزمون ارشد پزشکی ١۴٠٠ منتشر شد

3 مرداد 1400 ساعت 18:24


گروه جامعه:کلید اولیه و دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ١۴٠٠ اعلام شد.سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: داوطلبان از امروز یکشنبه ۳ مرداد تا روز سه شنبه ۵ مرداد ماه فرصت دارند در صورت وجود اعترض به سوالات آزمون، اعتراضات خود را از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir ارسال فرمایند.
 

هاشمی نظری با اشاره به گزارشی از برگزاری آزمون ارشد پزشکی ١۴٠٠ اظهار کرد: آزمون در چهار نوبت صبح و عصر در روز‌های ٣١ تیر و یک مرداد به مدت ١٦٠ دقیقه در ٣٥ دانشگاه علوم پزشکی شامل ٤٠ حوزه امتحانی در قالب ٤٣ رشته و ١٠ مجموعه رشته برگزار شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی ادامه داد: در این آزمون مجموعا ٧٢ هزار و ٨١٥ نفر ثبت نام کرده بودند که تعداد ٤٦ هزار و ٣١٦ نفر در آزمون شرکت کردند و ٢٦ هزار و ٤٩٩ نفر (معادل ٣٦ درصد) غائب بودند (غائبین سال گذشته حدود ٤٢ درصد بوده است).هاشمی نظری بیان کرد: داوطلبان برای شرکت در آزمون از روز چهارشنبه ٢٣ تا ٢٨ تیر فرصت داشتند کارت ورود به جلسه را دریافت و فرم خوداظهاری را تکمیل کنند. البته این زمان از ساعت ١٠ صبح تا ١٨ عصر روز ٣٠ تیرماه نیز تمدید شد و مجدداً در روز ٣١ تیرماه هم از ساعت ١٩ تا ٢١ برای افرادی که موفق به دریافت کارت نشده بودند فعال شده بود.

او افزود: نهایتا تعداد ٥٠ هزار و ٢٧٢ نفر کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کردند و طبق فرم‌های خوداظهاری تکمیل شده ٤٥٣ داوطلب مبتلا به کووید-١٩ بودند که جهت حفظ سلامتی سایر داوطلبان در محیطی جداگانه و با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی آزمون دادند.

رئیس مرکز سنجش پزشکی اظهار کرد: به منظور رعایت نکات بهداشتی و حفظ سلامتی کلیه داوطلبان، افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند، از سایر داوطلبان جدا شده و در فضایی مجزا امتحان دادند و با توجه به تعطیلی و شرایط کنونی استان تهران، با مراجع ذیربط مکاتبه شده بود تا داوطلبان سطح استان با ارائه کارت ورود به جلسه، بتوانند در محل حوزه خود حضور یابند.

هاشمی نظری با اشاره به رشته‌هایی که در صبح پنج شنبه رقابت کردند، گفت: در نوبت صبح پنجشنبه ۳۱ تیر آزمون در رشته‌های مجموعه علوم آزمایشگاهی (٣). مجموعه مامایی. اپیدمیولوژی. ارزیابی فناوری سلامت. ارگونومی. اقتصاد بهداشت. اکولوژی انسانی. انفورماتیک پزشکی. آمار زیستی. آموزش هوشبری. علوم تشریحی. ژورنالیسم پزشکی (سلامت و رسانه). سلامت و ترافیک. سلامت و رفاه اجتماعی. مددکاری اجتماعی. مدیریت توانبخشی. مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست. مهندسی پزشکی (بیوالکتریک) برگزار می‌شود.

رئیس مرکز سنجش پزشکی ادامه داد: همچنین در نوبت بعدازظهر پنجشنبه ۳۱ تیر آزمون در رشته‌های مجموعه آموزش پزشکی. مجموعه بهداشت محیط. مجموعه روانشناسی. مجموعه علوم آزمایشگاهی (١). مجموعه فیزیک پزشکی. تکنولوژی اتاق عمل. اعضای مصنوعی و وسایل کمکی. آموزش بهداشت. بهداشت و ایمنی مواد غذایی. بینایی‌سنجی. بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری‌ها. تاریخ علوم پزشکی. شنوایی شناسی. کاردرمانی. گفتار درمانی. مهندسی پزشکی (بیومواد) برگزار شد.

هاشمی نظری بیان کرد: داوطلبان فقط مجاز بودند مداد، پاک کن، کارت شناسایی معتبر و ماسک و ماشین حساب ساده فقط برای ۷ رشته (مجموعه بهداشت محیط. ارگونومی. مهندسی پزشکی (بیوالکتریک). مهندسی پزشکی (بیومواد). مجموعه فیزیک پزشکی. فناوری تصویربرداری پزشکی. مهندسی بهداشت حرفه‌ای) همراه داشته باشند.


کد مطلب: 284379

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/284379/کلید-اولیه-آزمون-ارشد-پزشکی-١۴٠٠-منتشر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir