به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۲۸۴۴۲۱

شیخ دیاباته؛ ۱۵ میلیارد برای هیچ!

شیخ دیاباته؛ ۱۵ میلیارد برای هیچ!
گروه ورزشی: مهاجم اهلی مالی استقلال که فصل گذشته یکی از ستاره‌ها و موثرترین بازیکنان آبی‌ها به شمار می‌رفت، این فصل در بسیاری از بازی‌ها حتی در فهرست ۲۰ نفره بازیکنان هم قرار نمی‌گیرد.استقلال درحالی شب گذشته در بازی ماقبل پایانی لیگ بیستم به مصاف نساجی ‌رفت که شیخ دیاباته در تهران ماند و از تلویزیون بازی تیمش را تماشا کرد. از زمان ازسرگیری مسابقات لیگ، شیخ تنها دقایق کوتاهی برای استقلال بازی کرده و اغلب به‌دلیل مصدومیت یا ناآمادگی، حضور در مسابقات را از دست داده است. مهاجم مالیایی در بازی قبلی با نفت مسجدسلیمان حتی در فهرست ۲۰ نفره آبی‌ها هم قرار نگرفت واین اتفاق در بازی شب گذشته هم تکرار شد. هم‌اکنون شاید بدون هیچ تردیدی بتوان گفت ادامه حضور شیخ دیاباته در استقلال برای این فصل، یک خسران بزرگ بود و تنها ضرر مالی و تبعات حقوقی متوجه باشگاه ایرانی کرد.
 
سقوط آماری وحشتناک
باورکردنی نیست که دیاباته از بهترین و مؤثرترین بازیکن استقلال در لیگ نوزدهم به یکی از ناکارآمدترین نفرات این تیم در لیگ بیستم تبدیل شده است. شاید در این مورد اعداد به‌خوبی بتوانند واقعیت را نشان بدهند. شیخ پارسال در ۲۱ بازی لیگی برای استقلال به میدان رفت و با به ثمر رساندن ۱۵ گل عنوان بهترین گلزن مسابقات فصل گذشته را به‌دست آورد. با این حال او در لیگ بیستم تنها در ۱۲ دیدار به میدان رفته و موفق به زدن ۲ گل شده است؛ هر دو گل هم در یک بازی برابر تراکتور. هیچ‌کس حتی تصورش را هم نمی‌کرد که دیاباته ۳۳ ساله در این سطح نزول کند، اما به هر حال این اتفاق رخ داده و حالا حتی آرمان رمضانی هم نسبت به او اولویت بالاتری برای بازی کردن دارد.
 
۶۰۰ هزار دلار برای هیچ
داده‌های غیررسمی حاکی از آن است که رقم پایه قرارداد شیخ دیاباته برای این فصل، چیزی حدود ۶۰۰ هزار دلار بوده که البته آپشن‌ها به‌طور جداگانه به آن اضافه می‌شود؛ هرچند دیاباته اصلا برای استقلال بازی نکرده که قرار باشد آپشن خاصی فعال شود! همان اصل دستمزد شیخ اما بسیار بالاست و چه بسا او را تبدیل به گران‌ترین بازیکن استقلال می‌کند. این اواخر یک‌بار هم در دل مصاحبه‌های تند فرهاد مجیدی به عدد ۶۰۰ هزار دلار در مورد طلب دیاباته اشاره شد. در این صورت با توجه به نرخ تقریبی ارز، ادامه حضور شیخ در استقلال برای باشگاه ایرانی حدود ۱۵ میلیارد تومان آب می‌خورد. بعید است هیچ‌کدام از بازیکنان داخلی و خارجی استقلال در این فصل بیش از این پول گرفته باشند؛ حتی دستمزد محمد نادری و پول رضایتنامه‌اش از کورتریک هم احتمالا اینقدر نخواهد شد. به علاوه بازیکنان خارجی به هر حال هزینه‌های جانبی هم دارند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. هزینه اسکان، رفت‌وآمد و مسافرت این بازیکنان به خانه گاهی به اندازه خرید یک بازیکن ایرانی است. به‌احتمال فراوان قرارداد شیخ معاف از مالیات هم بسته شد. در مقابل اینها اما چه چیزی گیر استقلال آمده؟ تقریبا هیچ!  

از درگیری با فکری تا تهدید به فسخ
شیخ از نظر اخلاقی و رفتاری هم نسبت به فصل گذشته تغییراتی داشت. اگرچه او همچنان جزو بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان خارجی فوتبال ایران به شمار می‌آید، اما امسال عمده تیترها و اخبار در مورد او، سمت و سوی تنش داشت. دیاباته اوایل فصل در جریان بازی معروف استقلال در خانه فولاد با محمود فکری دچار مشکل شد و صحنه‌های عجیب در کنار خط طولی زمین به‌وجود آمد. بعد هم چندین بار داستان تأخیر او در بازگشت از مرخصی و نیز حضورش در تهران با ناآمادگی تکرار شد. در این بین گاه و بیگاه تهدیدهای این بازیکن در مورد فسخ یکطرفه قراردادش به‌خاطر تأخیر در دریافت دستمزد هم رسانه‌ای شد که به هر حال بازتاب‌های خوشایندی نداشت. در هر صورت شیخ پارسال را اگر دیدید، به او سلام برسانید و بگویید دل‌مان برایش خیلی تنگ شده است!
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: شیخ دیاباته
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها