به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۲۸۴۴۷۸

شستن صورت در حمام کار اشتباهی است؟

شستن صورت در حمام کار اشتباهی است؟
گروه علمی:پوست صورت بسیار حساس است بنابراین باید نکات مهمی را هنگام شستشوی صورت رعایت کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی پوست هنگام دوش گرفتن بهتر است از آب سرد استفاده کنید. در زمان دوش گرفتن با آب گرم هم صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید. 

عوارض شستشوی صورت در حمام و با آب گرم
پوست صورت شما حساس تر از پوست بدنتان است مگر اینکه از دوش گرفتن با آب سرد لذت ببرید. بهتر است صورت خود را از جریان آب دور نگه دارید.در این قسمت از درباره معایب شستشوی صورت با آب گرم توضیح خواهیم داد، پیش از این گفتیم که بهترین روش شستشوی صورت در حمام، زیر دوش آب سرد است پس در واقع شستن صورت در حمام کار اشتباهی نیست بلکه شستن صورت در حمام با آب گرم کار اشتباهی است.

آکنه را بدتر می کند
دوش گرفتن طولانی با آب گرم، روغن های طبیعی پوست که برای سلامت و زیبا ماندن پوست هستند را از بین می برد و اگر پوست تان خشک باشد، شستن صورت با آب فقط مسئله را بدتر می کند. استفاده از مرطوب کننده ها بعد از استحمام برای از بین بردن خشکی پوست هم می تواند آن را در برابر آکنه و سایر عفونت های پوستی آسیب پذیر تر کند.

روی رنگ پوست تان تاثیر گذار است
شستن صورت زیر دوش باعث می شود پوست مایل به قرمز شود. آب گرم باعث منبسط شدن رگ های خون روی صورت می شود و به موی رگ های شکننده آسیب میرساند.در این صورت ممکن است شبکه های مویرگی روی پوست نمایان و یا باعث بیماری پوستی روزاسه که یک بیماری پوستی شایع است بشود.

باعث ایجاد چین و چروک زودرس می شود
احتمالا متوجه شده اید که پس از حمام طولانی چگونه انگشتانتان دچار چروک میشوند. دلیل این اتفاق این است که آب گرم رطوبت پوست را از بین میبرد و به لایه محافظ پوست که باعث نگهداری رطوبت می شود آسیب میرساند. به همین ترتیب این امر در مورد پوست صورت شما هم صدق میکند که با قرار گرفتن در معرض آب گرم به طور مداوم باعث پیری زودرس پوست میشود.

باعث حساسیت بیشتر پوست سالم میشود
شستن صورت زیر دوش مناسب هیچگونه پوستی نیست. آب گرم روی پوست کاملا سالم، تاثیرات منفی میگذارد و پوست را خشک و حساس کند. بهتر است از استفاده از آب گرم خودداری کنید، به خصوص در ماه های خشک زمستان که پوست بیشتر در معرض خشکی و تحریک پذیری قرار دارد.

باعث خارش پوست میشود
بسیاری از افراد بعد از حمام گرفتن طولانی کمی خارش روی پوست خود احساس می کنند. این احساس معمولا خفیف و کوتاه مدت است. اما شستن مداوم پوست صورت با آب گرم می تواند باعث خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست شود.
برچسب ها: شستن صورت حمام
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها