به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۲۸۴۴۸۸

بتنی که شارژ کامیون های برقی را تأمین می کند

بتنی که شارژ کامیون های برقی را تأمین می کند
گروه علمی:محققان مشغول آزمایش نوعی بتن در آمریکا هستند که با کمک ذرات مغناطیسی، خودروها و کامیون های برقی را شارژ می کند.اکنون جاده‌هایی که می‌توانند خودروها یا اتوبوس‌های برقی را شارژ کنند، فقط یک طرح اولیه نیستند. اما این فناوری بسیار گرانقیمت و ناکارآمد است.با این وجود اداره حمل ونقل ایالت ایندیانا آمریکا مشغول آزمایش نوع جدیدی از بتن با ذرات مغناطیسی است که در آینده شیوه‌ای ایمن، کارآمد و سریع برای شارژ خودروهای برقی فراهم می‌کند.
 
اداره حمل و نقل ایالت ایندیانا با محققان دانشگاه پردو و شرکت آلمانیMagment و همین طور با استفاده از بودجه بنیاد ملی علم این پروژه را انجام داده است. آنها تحقیقاتی در ۳ مرحله انجام می‌دهند. در مرحله نخست پژوهشگران بررسی می‌کنند آیا بتن حاوی مواد مغناطیسی در آزمایشگاه کارآمد است یا خیر. سپس آنها این بتن را روی یک چهارم مایل از جاده آزمایش خواهند کرد.کارآمدی قابلیت انتقال بی سیم بتن مذکور ۹۵ درصد ذکر شده است. همچنین استفاده از این محصول در جاده سازی هیچ هزینه اضافی در بر ندارد. در کنار این موارد شرکت آلمانی اعلام می‌کند لوحه‌های بتنی از این جنس را می‌توان به طور محلی و تحت لیسانس شرکت ساخت.

مرحله سوم این پروژه بلندپروازانه به نظر می‌رسد. اداره حمل ونقل ایالت ایندیانا آمریکا قصد دارد ظرفیت بتن نوآورانه را برای شارژ کامیون‌های سنگین در قدرت بالا (۲۰۰ کیلووات و بیشتر) آزمایش کند. اگر آزمایش استفاده از بتن در یک چهارم مایل از جاده موفقیت آمیز باشد، این وزارتخانه از فناوری در بخشی از شبکه حمل و نقل داخلی ایالت استفاده می‌کند.تأمین شارژ برای کامیون‌های بزرگ از جاده و بدون آلودگی محیط زیست یک دستاورد مهم به حساب می‌آید.
برچسب ها: تحقیقات علمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها