به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۲۸۴۴۸۹

المپیک توکیو میزبان ربات بسکتبالیست شد

المپیک توکیو میزبان ربات بسکتبالیست شد
گروه علمی:در فاصله بین دو نیمه یک مسابقه بسکتبال در بازی های المپیک توکیو، رباتی در زمین حاضر شد و با پرتاب توپ به حلقه توجهات را به خود جلب کرد.روز گذشته در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰، تیم‌های بسکتبال فرانسه و آمریکا با یکدیگر رقابت کردند. اما نکته جذاب این بازی، حضور ربات بسکتبالیست در زمان استراحت میان دو نیمه بود. این ربات چند پرتاب آزاد انجام داد و به سرعت نشان داد می‌تواند از وسط زمین نیز توپ را روانه حلقه کند.
 
هرچند حرکات این ربات بسیار ساده به نظر می‌رسید، اما کند بود. به طور دقیق‌تر تنظیمات ربات برای انجام حرکات کند بود. به عنوان مثال حدود ۱۰ ثانیه طول کشید تا ربات خود را برای پرتاب توپ از وسط زمین بازی آماده کند. هرچند هدف این ماشین کاملاً مشخص و دقیق بود اما به نظر می‌رسید حرکات آن با کندی انجام می‌شود.

شرکت تویوتا در سال ۲۰۱۸ میلادی نسخه اولیه این ربات به نام CUE را ساخت. سومین مدل ربات به نام CUE۳ رکورد جهانی گینس در سال ۲۰۱۹ را برای بیشترین تعداد پرتاب آزاد بسکتال به وسیله یک ربات (با کمک انسان) ثبت کرد. این ربات توانسته بود در ۶ ساعت و ۳۵ دقیقه ۲۰۲۰ پرتاب انجام دهد.البته هنوز مشخص نیست مدلی که در مسابقه به نمایش درآمد CUE۳ یا نسل چهارم ربات بسکتبالیست است.
این ربات نمایشی از قدرت‌های رباتیک ژاپن نیز به حساب می‌آید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها