به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۲۸۴۵۰۹

عوارض خطرناک ملکه ادویه‌ها برای سلامتی

عوارض خطرناک ملکه ادویه‌ها برای سلامتی
گروه علمی: زیاده روی در مصرف ادویه هل می‌تواند برای سلامتی بدن مضر باشد.در پادشاهی ادویه ها، هِل بی تردید لقب ملکه را دارد. هِل یکی از ادویه‌های معطر و خوشبو است که به طور گسترده در پخت و پز و دم نوش‌های مختلف مورد توجه است. در هند مرسوم است که مردم پس از خوردن هر وعده غذایی اقدام به جویدن هل می‌کنند تا علاوه بر معطر شدن دهانشان، فرآیند هضم غذا را تسهیل کنند.با این حال، کمتر کسی می‌داند که زیاده روی در مصرف هل می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی بدن داشته باشد. در این مطلب به مهمترین عوارض جانبی مصرف این ادویه می‌پردازیم:

۱- بروز آلرژی: بسیاری از افراد به آنزیم‌های مختلفی که در داخل ادویه‌ها وجود دارند، حساسیت دارند. حساسیت پوستی یکی از رایج‌ترین حساسیت‌ها به ادویه است. مصرف هل می‌تواند باعث بروز درماتیت (تورم، قرمزی و درد پوست) و کهیر شود. با این حال، مشکلات تنفسی نیز ممکن است در این موارد دیده شود.

۲- درد کیسه صفرا: برخی از افراد پس از مصرف هل شاهد درد در شکم هستند. این درد به ویژه در افرادی که از سنگ کیسه صفرا رنج می‌برند شایع است.

۳- ناتوانی جنسی: تحقیقات متعدد نشان داده است زیاده روی در مصرف هل می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در قدرت باروری آقایان شود. بسیاری از مردم از ناتوانی جنسی به دلیل مصرف هل گلایه دارند. متخصصان تاکید دارند زیاده روی در مصرف هر ادویه‌ای می‌تواند عوارض جانبی خاص خود را داشته باشد. ایجاد ناتوانی جنسی یکی از عوارض جانبی رایج مصرف هل سیاه است.

۴- تداخلات دارویی: هل سبز عوارض جانبی متعددی دارد که یکی از آن‌ها تداخل با برخی داروهاست. ساده‌ترین راهکار برای اجتناب از این موضوع عدم استفاده از هل بلافاصله پس از مصرف دارو است. دارو‌های کبد، ایدز، سندرم روده تحریک پذیر، دارو‌های ضدانعقاد خون، آسپرین، دارو‌های ضدافسردگی، دارو‌های سنگ کیسه صفرا، و ضدپلاکت از جمله دارو‌هایی هستند که با هل تداخل دارند.

۵- افزایش خطر خونریزی: مطالعات متعدد ثابت کرده است مصرف هل می‌تواند خطر خونریزی در افراد را تشدید کند.هل خواص فراوانی دارد و مصرف متعارف آن نه تنها برای سلامتی بدن مضر نیست، بلکه باعث بهبود سلامت عمومی بدن می‌شود.
برچسب ها: مضرات هل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها