به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۲۸۴۵۱۱
فروش بسته همسریابی!

درآمد میلیاردی «همدم» برای معرفی همسر

درآمد میلیاردی «همدم» برای معرفی همسر
گروه جامعه: نصب اپلیکیشن همسریابی «همدم» رایگان است اما کاربران برای آشنایی با گزینه‌های مختلف باید بسته بخرند. بسته‌هایی که قیمت آنها بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان است. مدیران این اپ می‌گویند خرید بسته را پولی کرده‌اند تا مانع «سختگیری و تنوع‌طلبی» کاربران شوند. اما این موسسه از محل فروش این بسته‌ها درآمد میلیاردی دارد. کاربران همدم برای استفاده از این اپ و آشنایی با افراد دیگر حتما باید بسته بخرند. بسته ۱۰ تا ۳۰ تایی که قیمت آن بین ۴۰ تا ۹۶ هزار تومان است. البته بسته‌های وی آی پی دیگری هم وجود دارد که قیمت آن متفاوت است.
 
نکته قابل توجه این است که اپلیکیشنی که از بودجه عمومی استفاده می‌کند تا واسطه آشنایی و ازدواج جوانان شود، برای این واسطه‌گری پول جداگانه می‌گیرد. اما درآمد موسسه تبیان از این برنامه چقدر است؟مراجعه به برنامه کافه بازار نشان می‌دهد که تاکنون حداقل ۵۰ هزار نفر این برنامه را نصب کرده‌اند. با این حساب اگر همه این افراد موفق به استفاده از این اپ شده و بسته ۴۰ تایی را بخرند، درآمد موسسه تبیان از فروش بسته‌ها حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود.
درآمد میلیاردی «همدم» تنها با یک بسته ۱۰ تایی!
البته درآمد این موسسه از فروش بسته کاملا متغیر است. چون احتمالا همه ۵۰ هزار نفری که تاکنون این برنامه را نصب کرده‌اند موفق به استفاده از آن نشده‌اند و همه آنها هم بسته ۴۰ تایی نمی‌خرند و ممکن است بسته‌های ارزانتری بخرند.

نکته اینجاست که تاکنون بیش از ۵۰ هزار نفر این برنامه را نصب کرده‌اند. اگر فرض را بر این بگذاریم که ۴۰ هزار نفر از این برنامه استفاده می‌کنند و دست‌کم یک بسته ۱۰ تایی خریده باشند، این موسسه از همین طریق، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد داشته است!اما اگر کاربری تعداد گزینه‌های بیشتری بخواهد باید پول بیشتری هم پرداخت کند! یکی از کابران می‌گوید برای بسته ۳۰ تایی حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است.حالا کمی با اعداد بازی کنیم تا به رقم‌های بالاتری از میزان درآمد سازندگان برنامه همدم برسیم! اگر فرض کنیم ۴۰ هزارتا کاربر فعال داشته باشد، و از این تعداد مثلا ۲۰ هزار نفر یک بسته ۳۰ تایی خریده باشند، می‌شود حدود یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان تا اینجای کار!
آنطور که سازندگان این برنامه در جواب مشکلات نصب این برنامه برای کاربران نوشته‌اند، ترافیک نصب این برنامه بالاست. به عبارتی یعنی هر لحظه بر تعداد کابران آن افزوده می‌شود و این یعنی پول بیشتر برای موسسه تبیان!
 
بودجه از دولت و پول از مردم برای معرفی گزینه!
اما مساله این است که برنامه همدم متعلق به موسسه همسان‌گزینی تبیان است. تبیان هم بزرگترین مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و از این سازمان بودجه می‌گیرد؛ بودجه‌ای که از طریق دولت تامین می‌شود. به عبارتی این موسسه هم از دولت بودجه می‌گیرد و هم از کاربران تا ازدواج را تسهیل کند.

اما بودجه سازمان تبلیغات اسلامی و موسسه فرهنگی تبیان چقدر است؟ بودجه سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۴۰۰ معادل ۳۶۱ میلیارد تومان بوده است. از سوی دیگر نام این سازمان در جدول بودجه دستکاری شده توسط کمیسیون تلفیق مجلس هم آمده بود. جدولی که نشان می‌داد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس بودجه این سازمان و برخی از سازمان‌های دیگر را افزایش داده است.نکته دیگر هم این بود که مهمان ویژه تیبان برای رونمایی از همدم، محمدباقر قالیباف بود. اما بودجه تبیان چقدر است؟ تا سال ۹۶ این موسسه فرهنگی بودجه جداگانه داشت و بعد از آن بودجه آن از طریق سازمان تبلیغات اسلامی تامین می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز تاکنون برای میزان دقیق بودجه‌ای که این موسسه می‌گیرد نتیجه نداشته، اما گفته می‌شود برای هر پروژه بودجه جداگانه‌ای می‌گیرد. البته سازندگان این برنامه در پاسخ یکی از کابران که به پولی بودن معرفی گزینه‌ها با وجود گرفتن بودجه دولتی، نوشته‌اند: «ما هیچ بودجه‌ای از دولت برای این اپلیکیشن دریافت نکردیم.»

بعد از اینکه کابران به پول شدن معرفی گزینه‌ها انتقاد کردند، سازنده این برنامه در جواب برای آنها نوشته است: «پنج معرفی اول که نزدیک‌ترین افراد از لحاظ ویژگی‌های مختلف به شما هستند، به صورت رایگان معرفی می‌شود. بعد از آن جهت جلوگیری از «سختگیری و تنوع‌طلبی» نیازمند پرداخت برای خرید بسته هستید.» البته باید به این نکته توجه داشت که کاربران بعد خرید یک بسته، می‌توانند بسته بعدی را هم بخرند!


برای دیدن عکس پروفایل کاربران باید معرف داشته باشید!
هزینه‌های گزافی که سازندگان این برنامه از کاربران می‌گیرند در حالی که برنامه باگ‌های زیادی دارد. نکته دیگر این ماجرا اینجاست که عکس کاربران در این برنامه قابل مشاهده نیست. آنطور که سازندگان در پاسخ یکی از کاربران نوشته بعد از معرفی توسط معرف و با خوانواده امکان دیدن گزینه مورد نظر وجود دارد!
با این تفاسیر حالا می‌توان این سوال را از سازندگان این برنامه داشت که معرفی پولی گزینه‌های ازدواج به کاربران راهی است برای ازدواج آسان یا درآمدزایی؟
مرجع : تجارت نیوز

بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ۱۴:۴۳
خاک عالم بر سرتان
دغدغه های مردم شغل، خانه، مایحتاج زندگی،... هست نه پلیکیشن همدم...، خاک عالم بر سرتان

اگر مشکلات اصلی را حل کنید مردم نیمه گم شده خودشان را میابند... . (375050)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۰:۴۸
خاک بر سر کسی که با اپلیکیشن بخواد همسر انتخاب کنه. مگه زن گرفتن هم خرید اینترنتی هست!!!؟ دو نفر در یک خانواده بزرگ میشند کلی از نظر اخلاق با هم متفاوت هستند و فقط با معاشرت با اونها میشه به اخلاقشون پی برد. حالا چطور اینها میخوان خوشبخت بشند!!!؟ (375081)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۱۰:۲۹
با درود
پیشنهاد میکنم مبالغ دریافتی از کاربران به زوجهایی که از طریق این سایت ازدواج میکنند به صورت یک بسته هدیه و وام قرض الحسنه پرداخت کنند (375099)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها