به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۸۴۵۲۵

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام شد

علت افزایش قیمت گوجه فرنگی اعلام شد
گروه اقتصادی: حدود یک هفته ای می شود که قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته و به بیش از ۱۰ هزار تومان رسیده است. افزایش قیمتی که رئیس اتحادیه بارفروشان علت آن را کاهش کشت گوجه فرنگی به دلیل کم آبی عنوان می کند و می گوید یک هفته تا ۱۰ روز دیگر با رسیدن گوجه های مناطق مختلف قیمت ها کاهش می یابد.

مصطفی دارایی نژاد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت گوجه فرنگی، خیار و هویج در هفته‌های اخیر، گفت: به علت کم آبی کشت گوجه فرنگی امسال کم بود، ولی از یک هفته تا ۱۰ روز آینده گوجه فرنگی دور شهری، بوشهر و حتی شیراز به دست می‌رسد و قیمت‌ها شکسته خواهد شد.وی ادامه داد: در حال حاضر بهترین نوع گوجه فرنگی در میدان مرکزی میوه و تره بار از کیلویی ۸ تا ۱۰ هزارتومان خرید و فروش می‌شود که قطعا قیمت آن در مغازه‌ها بیشتر خواهد شد، ولی با شکسته شدن قیمت ها، گوجه فرنگی بوته رس به حدود ۶۰۰۰ تومان هم خواهد رسید.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: خیار نیز در این تعطیلی‌ها کمتر بار شده بود، ولی از روز گذشته بار زیادی به میدان مرکزی میوه وتره بار آورده شده و قیمت آن نیز کاهشی خواهد شد.وی در ادامه گفت:هویج هم مانند گوجه فرنگی امسال کمتر کشت شد و تا به دست آمدن هویج مناطق دور شهری یک هفته تا ۱۰ روز زمان نیاز است. در حال حاضر نیز قیمت هویج در میدان مرکزی کیلویی۱۰ تا ۱۳ هزارتومان است که در مغازه‌ها قطعا قیمت آن بیشتر و تا ۱۶ هزارتومان هم خواهد رسید.دارایی نژاد گفت: در سایر اقلام صیفی و میوه مشکلی وجود ندارد و بار فراوان است.
برچسب ها: گوجه فرنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها