به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۲۸۴۵۲۹

شیر و چای هرگز با هم مخلوط نکنید

شیر و چای هرگز با هم  مخلوط نکنید
گروه علمی:متخصصان تغذیه معتقدند با افزودن شیر به چای، خاصیت درمانی آن از بین می‌رود. چای پرطرفدارترین نوشیدنی پس از آب در جهان است. شیر نیز یکی دیگر از نوشیدنی‌های پرطرفدار و پرخاصیت است. برخی از مردم دوست دارند شیر و چای را با هم مخلوط کرده و از یک نوشیدنی خوشمزه لذت ببرند.شیر چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در هند، تایوان، ویتنام و کامبوج است. با این حال، کمتر کسی می‌داند در صورتی که در مصرف این نوشیدنی ترکیبی زیاده روی شود، عوارض جانبی برای سلامت انسان دارد.
 
در این مطلب به عوارض مصرف شیر چای می‌پردازیم:
۱- بی خوابی: چای مانند قهوه دارای کافئین است، چای به ویژه چای سیاه دارای ترکیباتی است که همانند کافئین عمل می‌کند. زمانی که سطح کافئین در خون به ویژه در نیمه دوم روز افزایش یابد، این موضوع می‌تواند باعث اختلال در خواب شود. گرچه نوشیدن میزان کمی شیر چای اشکالی ندارد، اما مصرف بیش از دو فنجان از آن می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی خواب شود.

۲- اضطراب: گرچه نوشیدن برخی انواع چای باعث تسکین و آرامش است، اما زیاده روی در نوشیدن شیر چای باعث بروز اضطراب و نگرانی می‌شود. در حقیقت چای به دلیل ترکیباتی که دارد باعث ایجاد آرامش در سلول‌های مغزی می‌شود. در مقابل، زیاده روی در مصرف آن باعث عدم تعادل در مواد شیمیایی مغز شده و همین موضوع اضطراب و نگرانی را در فرد به همراه دارد.

۳- بروز جوش: یکی از عوارض جانبی شایع مصرف شیر چای در پوست بروز جوش است. این جوش‌ها می‌تواند در تمامی نقاط بدن مشاهده شود. شیر چای به میزان کم باعث سم زدایی بدن می‌شود، اما زیاده روی در مصرف آن با بر هم زدن تعادل مواد شیمیایی، باعث گرم‌تر شدن بدن و در نهایت بروز جوش می‌شود. صورت، گردن و سینه‌ها رایج‌ترین بخش‌هایی از بدن هستند که احتمال بروز جوش در آن‌ها زیاد است.

۴- یبوست: چای دارای خواص کافئینی و یک ترکیب شیمیایی به نام تئوفیلین است. در حقیقت تئوفیلین موجود در چای باعث دفع بیشتر آب از بدن شده و در نتیجه کم آبی، احتمال بروز یبوست در فرد افزایش می‌یابد.

۵- عدم تعادل در فشار خون: یکی از خطرناک‌ترین عوارض جانبی مصرف شیر چای، بروز عدم تعادل در فشار خون است. مصرف میزان کم این نوشیدنی به بهبود جریان خون، سیستم ایمنی، سلامت قلب، مغز، و عملکرد دستگاه عصبی کمک می‌کند. با این حال، زمانی که فرد در مصرف شیر چای زیاده روی کند این موضوع باعث افزایش ضربان قلب شده و به فشار خون بالا منجر می‌شود و یا باعث آرامش ماهیچه قلب شده و فشار خون فرد افت می‌کند.
برچسب ها: شیر چای
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها