به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۸۴۵۴۰

شرایط کرونایی آذربایجان شرقی نگران کننده است

شرایط کرونایی آذربایجان شرقی نگران کننده است
گروه جامعه:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر لزوم توجه جدی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: شرایط کرونایی آذربایجان شرقی نگران کننده است.به گزارش  مهر ، عباسعلی درستی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری، شرایط کرونایی آذربایجان شرقی را نگران کننده توصیف کرد.
وی افزود: شمار مراجعه کنندگان سرپایی، مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان به سرعت در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: افزایش شیوع کرونا در استان در حالی است که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هم در بین مردم در حال کاهش است.

درستی ادامه داد: در زمان حاضر آمار بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی از ۸۰۰ نفر فراتر رفته است.وی یادآوری کرد: اکنون متوسط استفاده مردم از ماسک در استان به ۵۰ تا ۶۰ درصد کاهش یافته، در حالی که در ماه‌های گذشته این میزان تا بیش از ۸۰ درصد افزایش یافته بود.

وی تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی با کاهش ابتلاء به کرونا ارتباط مستقیم دارد و بر این اساس مردم باید رعایت حال همدیگر را بکنند تا ناخواسته موجب ابتلاء یا فوت عزیزان خود نشوند.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال در استان و بالای ۵۰ سال و بیماران زمینه‌ای در مناطق روستایی آغاز شده و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند.
درستی همچنین با اشاره به اینکه برخی سازمان‌های مرتبط با پیشگیری از کرونا و ممانعت از سفر به دستورالعمل‌های ستاد کرونا عمل نمی‌کنند، گفت: سلامت مردم در اولویت است.

وی با بیان این‌که روزانه ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی واکسینه می‌شوند، افزود: در روزهای آینده با افزایش تعداد دُزهای دریافت واکسن، این رقم قابل افزایش بوده و ما متعهد شده‌ایم تا هر روز حداقل یک درصد از جمعیت استان را واکسینه کنیم.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها