به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۲۸۴۵۴۹

استادیوم آزادی، میزبان بازی‌های تیم ملی شد

استادیوم آزادی، میزبان بازی‌های تیم ملی شد
گروه ورزشی: دیدار‌های خانگی تیم ملی فوتبال ایران در استادیوم آزادی برگزار می‌شود.فدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تاکید اسپانسرها و هم چنین چراغ سبز فیفا به دنبال برگزاری دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 به صورت غیر متمرکز است و به همین بهانه از فدراسیون های ملی خواست استادیوم های میزبان را معرفی کنند که فدراسیون فوتبال ایران استادیوم آزادی تهران را به عنوان میزبان بازی های تیم ملی به AFC معرفی کرد.
 
حالا خبر خوشی که در این زمینه به دست ما رسیده این است که فدراسیون فوتبال آسیا با برگزاری دیدارهای تیم ملی در استادیوم آزادی موافقت کرده است و همانند دوره های قبلی دیدارهای خانگی تیم ملی در مسیر صعود به جام جهانی در استادیوم آزادی تهران برگزار می شود. پیش تر به خاطر مشکلاتی که پیش آمده بود که به خاطر مسایل سیاسی بود و پی آمد آن کرونا تیم ملی فوتبال ایران را از امتیاز میزبانی محروم شد و در دور نخست مقدماتی جام جهانی 2022 تیم ملی فوتبال ایران هیچ یک از 8 مسابقه خود را در استادیوم آزادی تهران انجام نداد اما این بار شرایط کمی مساعد شده و ایران می تواند در استادیوم آزادی تهران میزبان حریفان خود باشد.

ایران در گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا با تیم های کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه همگروه است و طبیعتا 5 بازی در دور رفت و برگشت در استادیوم آزادی انجام خواهد داد. فدراسیون فوتبال ایران مکلف است که تا شروع بازی ها سیستم کمک داور ویدئویی را در این استادیوم نصب کند که البته کفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به تحریم ها در این زمینه به ما کمک خواهد کرد و این یک اتفاق نکوی دیگر برای فوتبال ایران است که استادیوم آزادی مجهز به کمک داور وید ئویی می شود و این می تواند در بازی های لیگ برتر و در بازی هایی که در استادیوم آزادی انجام می شود به کاهش اشتباهات داوری کمک کند. تیم های استقلال و پرسپولیس و تیم هایی که به مصاف این تیم ها در استادیوم آزادی می روند دیگر نسبت به اشتباهات داوری متضرر نخواهند شد.

با توجه به اعلام صورت گرفته به طور حتم بازی های دور نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در کشورها و به صورت غیر متمرکز برگزار می شود. البته برخی از تیم ها از جمله عراق و سوریه از امتیاز میزبانی محروم هستند و باید در یکی از کشورهای همجوار به میدان بروند که سوریه، اردن را به عنوان کشور میزبان معرفی کرده است. عراق هم باید استادیومی غیر از استادیوم بصره را به عنوان میزبان خود معرفی کند.

به زودی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران سفر خواهند کرد و ضمن بازدید از استادیوم آزادی نکات لازم را برای برگزاری هر چه بهتر بازی ها به فدراسیون فوتبال ایران گوشزد خواهند کرد. البته در این بازید تنها بهبود امکانات سخت افزاری مطرح نیست و فدراسیون فوتبال باید همه قوانین در زمینه تبلیغات و هم چنین بهره برداری اسپانسرهای AFC از فضای مجازی در ایران را مهیا کند. هم چنین حق پخش این بازی ها باید به طور رسمی از سوی سازمان صدا و سیما به کنفدراسیون فوتبال آسیا پرداخت شود.
مرجع : ورزش سه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها