به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۲۸۴۵۵۱

چرا پسر قرمزپوش میلیون‌ها پوند می ارزد؟

چرا پسر قرمزپوش میلیون‌ها پوند می ارزد؟
گروه فرهنگی: پرتره مشهوری که توسط «توماس لاورنس» نقاش انگلیسی خلق شده است در ازای پرداخت میلیون‌ها پوند به مجموعه آثار گالری ملی لندن اضافه می‌شود.به گزارش ایسنا، مسوولان گالری ملی لندن اعلام کرده‌اند پرتره‌ مشهور «چارلز ویلیام لمتون» اثر «توماس لاورنس» که بیشتر به عنوان تابلو نقاشی «پسر قرمزپوش» شناخته می‌شود را به این گالری اضافه خواهند کرد.گالری ملی لندن این نقاشی را با  قیمت ۹.۳ میلیون پوند(۱۲.۷ میلیون دلار) از یک مجموعه‌دار خصوصی خریداری خواهد کرد.
 
این نقاشی که یک پسربچه با لباس مخمل قرمز را به تصویر کشیده در ابتدا در سال ۱۸۲۵ در آکادمی سلطنتی به نمایش درآمد. در سال ۱۹۶۷ تابلو «پسر قرمزپوش» به نخستین نقاشی تبدیل شد که در یک تمبر پستی بریتانیا ثبت شد.این نقاشی در مقایسه با سایر پرتره‌های کودکان قرن نوزدهمی ویژگی‌های متفاوتی دارد. «چارلز» در این نقاشی در شب و در فضای باز درحالی که ژست غیررسمی دارد به تصویر کشیده شده است. 

گالری ملی در بیانیه‌ای خرید این اثر را «فرصتی بی‌نظیر برای به دست آوردن یک نقاشی بسیار مهم که توسط یکی از برترین پرتره‌نگاران اروپایی قرن نوزدهم خلق شده است و اهمیت بالایی به عنوان میراث ملی بریتانیا دارد» عنوان کرد.
برچسب ها: تابلو نقاشی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها