به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۸۴۵۸۳

۳۰ شهرستان از اشغال تروریست‌های طالبان درآمد

۳۰ شهرستان از اشغال تروریست‌های طالبان درآمد
گروه بین‌الملل: سخنگوی ستاد مشترک نهادهای دفاعی و امنیتی افغانستان گفته این نیروها از حالت دفاعی خارج شده‌اند و بیش از ۳۰ ولسوالی (شهرستان) را از کنترل و اشغال تروریست‌های طالبان خارج کرده‌اند.
«اجمل‌عمر شینواری» همچنین گفت: طی یک هفته‌ گذشته و در نتیجه‌ ۱۵۴ عملیات ۱۵۲۸ عضو طالبان کشته، ۸۰۱ تن زخمی و ۱۶ نفر دیگر بازداشت شده‌اند.

آمریکا از احتمال افزایش حملات هوایی علیه طالبان خبر داد 
 
رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده (سنتکام)، با اشاره به حملات هوایی آمریکا برای حمایت از نیروهای دولتی افغانستان، گفت در صورت ادامه حملات طالبان، آمریکا آماده افزایش «سطح پشتیبانی» از نیروهای دولتی است.
ژنرال کنت مک‌کنزی، که در کابل در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد که گروه طالبان «در اشتباه» است و پیروزی آنها در این جنگ «اجنتاب‌ناپذیر نیست». او همچنین گفت که آمریکا پس از پایان ماه جاری میلادی که انتظار می‌رود تمام نیروهای امریکایی از افغانستان بیرون شوند، به حمایت لجستیکی از نیروهای دولتی افغان ادامه خواهد داد. گروه تروریستی طالبان طی دو ماه اخیر و در آستانه خروج کامل نیروهای خارجی از خاک افغانستان، بخش‌هایی از مناطق روستایی این کشور را تصرف کرده است. در روزهای گذشته با تشدید حملات طالبان، نیروهای امریکایی برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان دست به حملات هوایی زدند. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، نیز روز گذشته با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی افغانستان در حال تحکیم مواضع خود در مناطق مهم پرجمعیت هستند، گفت نیروهای دولت افغانستان «این ظرفیت و توانایی را دارند که پیشرفت کنند و جلو پیشرفت طالبان را بگیرند».
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها