به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۲۸۴۶۲۸
خوشحالی آشکار از مشارکت حداقلی مردم در انتخابات

صفار هرندی: مردمی که رای ندادند بلوغشان را نشان دادند!

صفار هرندی: مردمی که رای ندادند بلوغشان را نشان دادند!
 گروه سیاسی: سایت امتداد «رسانه حزب اتحاد ملت ایران» در گزارشی تحلیلی نوشت: محمدحسین صفارهرندی که بنا به گفته برخی مسئولیت «به خط کردن رسانه های اصولگرا» را برعهده دارد، در یک فایل تصویری تحلیلی از انتخابات ریاست جمهوری ارائه می کند که در آن اولا نشان می دهد آنها از مشارکت حداقلی مردم رضایت کامل دارند. ثانیا نه تنها از عدم مشارکت مردمی که انتخابات را پرشور برگزار می کردند ناراحت نیستند، بلکه خوشحال هم هستند و آن را «نشانه بلوغ» می خوانند. 

در این فایل تصویری که مشخص است برای جلسات درونی اصولگرایان و هدایت آنها تولید شده است صفارهرندی به تحلیل وضعیت انتخابات پرداخته است. او اولا اعتراف می کند که پایگاه رای نظام به 20 درصد رای دهندگان تقلیل یافته است. اما در عین حال این نگرانی برایشان وجود داشته که میزان مشارکت از آن هم پایین تر برود. 

او در تحلیل خود احمدی نژاد را «راه گم کرده» خوانده می گوید: «احمدی نژاد فکر می کرد اگر بگوید در انتخابات شرکت نمی کنم مردم هم گوش به فرمان او هستند.» به اعتقاد صفار جریانی که احمدی نژاد آنها را حامیان خود تعریف می کرد از جریان ضد انقلاب نبودند چرا که «جریان ضد انقلاب هنوز هم او را باور ندارد و با او تحقیر آمیز برخورد می کند.»

صفار هرندی وضعیت «فضاحت باری» که ممکن بود در انتخابات پیش بیایید را اینگونه توصیف می کند: «بیشتر تصور احمدی نژاد این بود که پایگاه او مردم کف خیابان است که دلبسته نظام و انقلاب هستند. در آن صورت حتی ممکن بود آن 20 یا 30 درصد رای دهنده همیشگی به نظام هم متزلزل شود و نظام به یک وضعیت فضاحت باری دچار شود.» 

اگر به صحبت های صفار هرندی نگاه کنیم می بینیم که با وجود کاهش مشارکت مردم در انتخابات آنها وضیت را یک «عنایت الهی» می دانند. صفار هرندی می گوید: «یار گیری کردن از گروهی که قبلا به کسانی چون روحانی رای می دادند عنایت الهی قلمداد میشود.»

وی در ادامه خوشحالی خود را از عدم رای دادن مردم مانند سال های گذشته را یک بلوغ دانسته می گوید: «من تصورم این است که کسانی که این بار نیامدند رای بدهند یک بلوغی از خودشان نشان دادند. اگر اینها آمده بودند پای صندوق رای و رای اشتباه می دادند در واقع این ادامه آن تکرارهای غلطشان بود. همین که یک پله ارتقاء پیدا کردند که دچار حیرت هستند نیایند و رای ندهند یک قدم نسبت به گذشته جلو آمدند.»

از آنجا که حرفهای او تحلیلی است که قرار بوده در درون جریان و برای جلسات هادیان منتشر منتشر شود تا این اندازه باز بیان شده و به راحتی «خوشحالی» خودش را از عدم حضور مردمی که می آمدند تا به آنها «نه» بگویند، ابراز می کند. فراموش نکنیم که پیش از انتخابات خبرگزاری رجانیوز فاش کرده بود که بخشی از جریان اصولگرا به رهبری نامه نوشتند و از وی خواستند این بار بر مشارکت حداکثری تاکید نشود. با فاش شدن سخنان صفارهرندی مشخص می شود که پروژه «مشارکت حداقلی» از کجا کلید خورد که امروز احساس پیروزی میشود.

جالب تر اینکه صفارهرندی در پایان معتقد است «این رشد (رای ندادن مردم) با یک آینده روشن می تواند تکمیل شود». صفار به «یکسان شدن» (بخوانید یکدست سازی) کلیه نهادهای کشور اشاره کرده و آن را موقعیت «طلایی» می خواند: «این موقعیت امروز یک موقعیت طلایی است. میشود امیدوار بود که گره های کوری که به اداره کشور قبلا زده شده بود با این اتفاق نظر که دستگاه های مختلف پیدا کردند گشوده شود. 

بعد از مدتی مردم خواهند دید که کشور بن بست نداشت و راه حل داشت. و پس از مدتی همانها که نیامدند رای دهند دچار این حسرت می شوند که ای کاش ما هم شریک در این قصه می شدیم.» به عبارت روشنتر او اعتراف می کند که؛ اولا: تا زمانی که دولت دست غیرخودی بود، «گره های کور» به کشور زده میشد. طبیعتا این گره های کور نیز آسیبش را بیش از همه به توده های مردم وارد می کرد.

 ثانیا: انتظار دارند در این فرآیند یکدست سازی حاکمیت، آنچنان معجزه ای در حکمرانی ایجاد کنند که مردم پشت دست به حسرت گزیده، از اینکه خود را در سلوک ریزه خواران درگاه قرار ندادند، وااسفا سردهند.

۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۰۰:۵۹
مگه تو خودت به بلوغ مغزی رسیدی که برای مردم گرفتار فقر ونداری که شما بی کفایت ها برایشان به ارمغان آوردهایاندازه گیری انجام بدی (375082)
افشین از مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ۱۹:۵۵
شرم بر شما از مردم جدا افتادگان.
اف بر شمایان
اف (375200)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها