به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۸۴۶۹۳

روزهای ملتهب به خیابان جمهوری رسید

روزهای ملتهب به خیابان جمهوری  رسید
گروه سیاسی: روزنامه شرق نوشت:روزهای ملتهب به خیابان جمهوری در تهران رسید؛ ظهر دیروز و پس از قطع برق پاساژ علاء‌الدین در تهران تعدادی از کسبه این بازار دست به اعتراض زدند که تصاویر و فیلم‌هایی از این تجمع در خبرگزاری‌های رسمی کشور هم منتشر شده است.
خبرگزاری فارس در‌این‌باره نوشت «به دنبال قطع برق دو پاساژ پرمصرف در خیابان جمهوری حدود ۵۰ نفر از کسبه با تجمع و شعاردادن نسبت به این موضوع اعتراض کردند. همچنین چندین نفر با شعارهای سیاسی تلاش کردند با این روش به اعتراض خود در شبکه‌های ماهواره‌ای ضریب دهند».
فارغ از این روایت‌ها که به‌ زعم منتقدان و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی جهت‌دار و یک‌سویه منتشر شده، به نظر می‌آید واکنش ایرانیان به مشکلات متفاوت‌تر از گذشته است و شاید شدت مصائب ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه، سوءمدیریت و همچنین آثار اقتصادی همه‌گیری کرونا، تاب‌آوری جامعه ایران را هم کاهش داده است. قطع برق البته موضوع تازه‌ای نیست و ایرانیان در تابستان امسال بارها با این مسئله روبه‌رو شدند اما چند روزی این مسئله مدیریت شده‌ بود. چه شد که بار دیگر قطعی برق خبرساز شد و به طور کلی آینده برق ایران به کجا خواهد رسید؟
اگرچه قطع برق در تابستان امسال بارها رخ داده اما دیروز تجمعی هم در اعتراض شکل گرفت و در موردی متفاوت، این اعتراض و تجمع در خبرگزاری‌های داخلی هم پوشش یافت. فارغ از این روایت‌ها، ماجرا این بار به قطع برق یک مجتمع تجاری برمی‌گردد اما چه شد که برق پاساژی که معمولا قطع نمی‌شود این بار در اواسط روز قطع شد؟
«علی» یکی از کسبه این بازار در طبقه سوم است و در‌این‌باره توضیحاتی دارد: «واقعیت این است که فشار اقتصادی به همه رسیده و ما هم این فشار را به شدت می‌بینیم و نمی‌توانیم هم کاری کنیم؛ یا تعطیلی اجباری کروناست یا اینکه مشکلات بازاری مثل افزایش ناگهانی قیمت و تصمیمات دیگر است و حالا هم قطعی برق».
اما چه شد که این‌بار واکنش به قطعی برق، متفاوت از روزهای گذشته شد؟ این تعمیرکار تلفن همراه در پاسخ به این پرسش هم می‌گوید: «واقعیت این است که در این مدت هرچه مشکل داشتیم اما برق ما قطع نمی‌شد. گویا اینجا با شرکت برق تفاهم‌نامه دارد اما امروز یک‌مرتبه قطع شد و خب همین باعث اعتراض و عصبانیت شد». روایت مسئولان توزیع برق تهران اما متفاوت از گفته‌های کسبه است.
روایت مسئولان درباره دلیل قطع برق و سابقه این ماجرا البته متفاوت است. یک مسئول در شرکت توزیع برق تهران بزرگ در‌این‌‌باره می‌گوید: «ماجرا ساده است، طبق تفاهم‌نامه مصرف برق را رعایت نکردند و به‌همین‌دلیل قطع شد. اتفاق خاصی نبوده است».
این مسئول که نخواست نامی از او ذکر شود، ادامه داد: «فقط برق یک پاساژ هم قطع نشد. روز دوشنبه برق ۲۲۰ اداره در تهران قطع شد که تعدادی پاساژ هم به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف برق قطع شد و علاءالدین یکی از این موارد بود. اگر این اتفاق هم رخ نمی‌داد مجبور می‌شدیم به دیگر مناطق و برق خانگی خاموشی بدهیم.حدود یک ساعت قطع شد». او می‌گوید که این خاموشی از قبل هم اطلاع‌رسانی شده بود: «روند مصرف برق به صورت آنلاین رصد می‌شود و یک‌سری پاساژ و اداره با اداره توزیع برق تفاهم‌نامه دارند و ما روز یکشنبه از همین موارد خواستیم که مصرف را کاهش دهند که مجبور نشویم برق بیمارستان‌ها و موارد مهم و ضروری قطع شود. مصرف برق کاهش نیافت و مجبور شدیم حدود یک ساعت برق برخی مجتمع‌های تجاری و ادارات را قطع کنیم».



 
برچسب ها: قطع برق

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۲۱:۳۲
عرضه داشته باشید و تضاهرات مردم را منعکس کنید تا فردا پشیمان نشوید. (375131)
۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ۲۲:۰۵
در فضای آزاد اطلاعات، انحراف ها بلافاصله بعد از بوجود آمدن مثل حباب عمرشان کوتاه خواهد بود.

باید فکر بگیر ببند و ممنوع کردن از ترس اشتباه کردن یکی دو نفر رو کم کم نابود کنیم.

باید جلوی حرف زدن خبرنگارها و منتقدها و استادهای حرفه ای را نبندیم آن وقت هیچ کسی نمی تواند از هر اتفاق کوچک یا بزرگ برای خودش بهره برداری جناحی یا سیاسی یا قومی یا .... کند. (375133)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها