به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۲۸۴۷۸۸

مجازات فروش قطعات موشکی کره‌شمالی

مجازات  فروش قطعات موشکی کره‌شمالی
گروه بین الملل: مقامهای استرالیااعلام کردند، یک مرد استرالیایی پس از تلاش ناموفق برای فروش قطعات موشکی کره‌شمالی و دیگر قطعات که نقض آشکار تحریم‌های سازمان ملل بود، به سه سال و نیم حبس محکوم شد.«چان هان چویی» ۶۲ ساله از سیدنی، در سال ۲۰۱۷ بابت تخلفاتی شامل تلاش برای عقد قراردادهایی میان کره شمالی و اندونزی متهم شد.
او که در ابتدا اتهاماتش را رد میکرد، در فوریه به نقض تحریمها از طریق تلاش برای فروش تسلیحات و قطعات مرتبط از کره شمالی در ازای محصولات نفتی و تلاش ناموفق برای صادرات زغال سنگ از کره شمالی به اندونزی اقرار کرد.
چان هان چویی که مهندس عمران متولد کره جنوبی است و در دهه ۸۰ میلادی به استرالیا رفته است، به سه سال و شش ماه حبس در زندان محکوم شده است. با این حال از آنجایی که وی از سال 2017 در بازداشتگاه بوده، دوران بازداشت وی به عنوان حکم تعیین شده قرار گرفته و وی آزاد شد.
پلیس فدرال استرالیا در بیانیه‌ای گفت: اقدامات این مرد مغایر با تحریمهای سازمان ملل بود و این به معنای تلاش و سازماندهی زیاد از جانب او برای تسهیل این اقدامات غیرقانونی بود. فروش این قطعات میتوانست زندگی انسانهای بیشماری را به خطر بیندازد و ماموران دخیل در این پرونده باید بابت تلاشهایشان به خودشان افتخار کنند.

 
برچسب ها: کره‌ شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها