به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب : ۲۸۴۷۹۳

وضعیت وخیم کشورهای فقیر در شرایط پاندمی

وضعیت وخیم کشورهای فقیر  در شرایط پاندمی
گروه بین الملل: معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه به شورای امنیت هشدار داد، پاندمی کووید ۱۹ در کشورهای تحت تاثیر فقر و جنگ امسال بدتر از سال ۲۰۲۰ است.
رامش راجا سینگام گفت، کشورهای فقیر و جنگ‌زده موارد بالاتر ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را تجربه می‌کنند که عمدتا از عدم دسترسی به واکسن، کاهش اقدامات بهداشت عمومی، افزایش ارتباطات اجتماعی و گونه بسیار مسری دلتا نشات میگیرد.راجاسینگام گفت: حدود سه چهارم از این کشورها که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند تا به این لحظه از سال ۲۰۲۱ در مقایسه با کل سال ۲۰۲۰ موارد بیشتری از ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را گزارش داده‌اند.وی افزود: در بیش از یک سوم از این کشورها دست‌کم موارد ابتلا به کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن سه برابر بیشتر از سال گذشته گزارش شده است.
همزمان با افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ به خاطر گونه دلتا و کاهش محدودیت‌های اجتماعی، تهدید کووید ۱۹ در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.شیوع کووید ۱۹ در آمریکا افزایش یافته و علت اصلی آن افرادی هستند که هنوز واکسن نزده‌اند.افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ همچنین بازی‌های المپیک را که در حال حاضر پس از یک سال تاخیر به خاطر پاندمی کرونا در توکیو در جریان است، تهدید کرده است.تست کرونای تعدادی از ورزشکاران مثبت اعلام شده و آنها را از شرکت در رقابت‌ها رد صلاحیت کرده است.در نتیجه این پاندمی، هیچ تماشاگری اجازه شرکت در بازی‌ها را ندارد.

 
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها